Strona startowa - Bosch w Polsce

Forum prasowe Bosch

Informacje prasowe
Konferencje prasowe
Informacje o firmie

Wyszukiwarka informacji

Dział


Szukana fraza



Zakres dat



Serwis e-mail

Wyślemy Ci informacje prasowe Bosch e-mailem

zapisz się

Informacje o firmie

Bosch w Polsce Bosch na świecie

Inne spółki Boscha w Polsce

BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Bosch Rexroth

Kanał RSS

Kanał RSS z informacjami prasowymi

subskrybuj

Wiele samochodów potrafi już samodzielnie hamować w sytuacjach awaryjnych


Ocena stanu systemów wspomagania kierowcy według Boscha

Zdjęcia (3)

Zdjęcie do informacji: Wiele samochodów potrafi już samodzielnie hamować w sytuacjach awaryjnych
Zdjęcie do informacji: Wiele samochodów potrafi już samodzielnie hamować w sytuacjach awaryjnych
Zdjęcie do informacji: Wiele samochodów potrafi już samodzielnie hamować w sytuacjach awaryjnych
Pobierz treść
24 kwietnia 2017
Informacja prasowa
Części Samochodowe i Diagnostyka
liczba zdjęć: 3
· Co czwarty nowo zarejestrowany samochód w Niemczech w 2015 roku był wyposażony w automatyczny system hamowania awaryjnego
· Systemy hamowania awaryjnego mogą przyczynić się do zmniejszenia liczby kolizji nawet o 72 procent
· Dirk Hoheisel z zarządu firmy Bosch: „Systemy wspomagania kierowcy otwierają drogę do zautomatyzowanej jazdy"
· Na całym świecie ponad 3000 inżynierów Boscha pracuje nad rozwojem systemów wspomagania, a także zautomatyzowanej jazdy i parkowania


Wiele nowych samochodów w Niemczech potrafi już samodzielnie hamować w sytuacjach awaryjnych – tak wynika z oceny statystyk rejestracji nowych pojazdów w 2015 roku. Wyniki wskazują, że co czwarty nowy pojazd jest wyposażony w automatyczny system hamowania awaryjnego, który pozwala uniknąć kolizji i w sytuacji awaryjnej wyhamować pojazd aż do jego zatrzymania. Kierowcy chętnie też wybierają auta z aktywnym tempomat (ACC). W roku 2015 zdecydowało się na niego 11 procent nowych użytkowników. Systemy wspomagania parkowania – od sygnalizatorów dźwiękowych aż po asystentów parkowania – ułatwiają parkowanie w co drugim nowo zarejestrowanym samochodzie w Niemczech. 16 procent nowych samochodów posiada systemy monitorowania zmiany pasa ruchu lub utrzymywania auta na pasie, a 11 procent jest wyposażonych w system rozpoznawania znaków drogowych wykorzystujący kamerę. „Systemy wspomagania kierowcy stają się coraz powszechniejsze na rynku, a tym samym torują drogę do zautomatyzowanej jazdy" – mówi dr Dirk Hoheisel, członek zarządu Boscha. „Im bardziej kierowcy są zaznajomieni z systemami wspomagania, tym większa jest akceptacja automatycznej jazdy".
 
Automatyczne systemy hamowania awaryjnego zyskują popularność również w Europie
Nie tylko w Niemczech, ale i w innych krajach europejskich automatyczne systemy hamowania awaryjnego zyskują popularność. W 2015 roku w taki system wspomagania zostało wyposażonych 32 procent nowych samochodów rejestrowanych w Holandii, 30 procent w Belgii i 16 procent w Hiszpanii. W Wielkiej Brytanii 21 procent sprzedanych nowych samochodów posiadało system awaryjnego hamowania. Jednym z powodów powszechnej popularności automatycznych systemów hamowania awaryjnego jest sposób oceniania bezpieczeństwa wprowadzony przez Euro NCAP. Ten rodzaj systemu jest konieczny, aby uzyskać najwyższą ocenę pięciu gwiazdek w teście zderzeniowym tej organizacji. Automatyczne systemy hamowania awaryjnego wykorzystują czujnik radarowy i/lub czujnik wideo do monitorowania obszaru przed pojazdem. Jeśli pojazd dojeżdża niebezpiecznie blisko do przeszkody na swoim pasie, to zaczyna ostrzegać kierowcę. Jeśli ten nie zareaguje, następuje automatycznie manewr hamowania awaryjnego. Tylko w  Niemczech, według badań Boscha nad wypadkami, można byłoby zapobiec nawet 72 procentom wszystkich kolizji z najechaniem w poprzedzający samochód, gdyby wszystkie pojazdy były wyposażone w automatyczny system hamowania awaryjnego.
 
Systemy wspomagania kierowcy otwierają drogę do zautomatyzowanej jazdy
Systemy te wspierają kierowców w trudnych sytuacjach drogowych i interweniują w krytycznych sytuacjach, zarówno przy hamowaniu, kierowaniu jak i przyspieszeniu. W ten sposób zwiększają bezpieczeństwo ruchu drogowego i pomagają kierowcom dotrzeć do miejsca przeznaczenia bez stresu i komfortowo. Elektroniczni asystenci bazują na czujnikach radarowych, wideo i ultradźwiękowych, które rejestrują otoczenie pojazdu. Systemy wspomagania kierowcy są także wstępnym etapem dla zautomatyzowanej jazdy, która w przyszłości umożliwi przejęcie przez auto całkowitej kontroli nad podróżą z punktu A do punktu B. Trzy tysiące inżynierów pracuje w firmie Bosch nad nowymi systemami wspomagania kierowcy – a więc także nad zautomatyzowaną jazdą i parkowaniem.
 

AA08-04.17

Osoba odpowiedzialna za kontakt z dziennikarzami

Łukasz Kałucki - Forum Prasowe Bosch

Łukasz Kałucki

(22) 715 48 05

Pliki do pobrania

© Robert Bosch Sp. z o.o.