Strona startowa - Bosch w Polsce

Forum prasowe Bosch

Informacje prasowe
Konferencje prasowe
Informacje o firmie

Wyszukiwarka informacji

Dział


Szukana fraza



Zakres dat



Serwis e-mail

Wyślemy Ci informacje prasowe Bosch e-mailem

zapisz się

Informacje o firmie

Bosch w Polsce Bosch na świecie

Inne spółki Boscha w Polsce

BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Bosch Rexroth

Kanał RSS

Kanał RSS z informacjami prasowymi

subskrybuj

Mobilność dla metropolii: według firmy Bosch przyszłość to zintegrowane miasta


Bosch Mobility Experience 2017 – #BoschME

Zdjęcia (2)

Zdjęcie do informacji: Mobilność dla metropolii: według firmy Bosch przyszłość to zintegrowane miasta
Zdjęcie do informacji: Mobilność dla metropolii: według firmy Bosch przyszłość to zintegrowane miasta
Pobierz treść
7 lipca 2017
Informacja prasowa
Części Samochodowe i Diagnostyka
liczba zdjęć: 2
· Rozwiązania technologiczne poprawiające jakość życia w miastach
· Wizja przyszłej mobilności wg Bosch: zero wypadków, zero emisji i zero stresu
· Już dziś 14 wiodących projektów w obszarze Smart City
· W 2017 roku wzrost sektora Bosch Mobility Solutions trzykrotnie przewyższy wzrost rynku


Bosch będzie oferował metropoliom usługi w zakresie mobilności. W przyszłości spółka zamierza w większym stopniu skoncentrować się na rozwijaniu i dostarczaniu rozwiązań w zakresie mobilności dla zintegrowanych w sieci, inteligentnych miast. Popyt na inteligentne koncepcje mobilności w środowisku miejskim szybko wzrasta na całym świecie. Megamiasta na całym świecie wprost pękają w szwach. Wielu miejscom grozi całkowity paraliż. Coraz więcej ludzi przenosi się do miast lub planuje w nich zamieszkać w przyszłości. W 2050 roku na całym świecie w megamiastach będzie żyło ponad sześć miliardów ludzi – dwa razy tyle co dziś. Do tego czasu ruch miejski może zwiększyć się trzykrotnie. Przy prawie dwóch trzecich światowej ludności żyjącej w metropoliach w 2050 roku i nieuniknionym wzroście urbanizacji, pojawi się także rosnąca liczba problemów. Rosnąca liczba mieszkańców miast na ograniczonej przestrzeni będzie oznaczała także większe natężenie ruchu, a w związku z tym silniejsze zanieczyszczenie środowiska, mniej terenów zielonych, więcej hałasu i więcej czasu zmarnowanego na staniu w korkach.
– Dzięki rozwiązaniom technologicznym Bosch może poprawiać jakość życia w megamiastach i metropoliach. Głównym środkiem prowadzącym do tego celu jest bezwypadkowa, bezemisyjna i bezstresowa mobilność – powiedział dr Rolf Bulander, członek zarządu spółki Robert Bosch GmbH i prezes sektora Mobility Solutions. Także w kategoriach biznesowych inteligentne miasta stają się obszarem wzrostu dla dostawców technologii i usług. Tylko do roku 2020 rynek Smart City będzie wzrastał o 19% rocznie, osiągając wartość 700 mld EUR. W segmencie projektów Cross-selling Bosch przez ostatnie dwa lata zdążył już podwoić obroty w tym sektorze.
 
Dziś: zatłoczone drogi i zanieczyszczone powietrze
Stracony czas spędzony na poszukiwaniu miejsca do zaparkowania, spadek efektywności dostaw na ostatnim etapie dostarczenia towaru klientowi, ulice zakorkowane przez prywatne samochody – to już dziś problemy, z którymi boryka się wiele dużych miastach. – Mieszkańcy miast doskonale znają problem zakorkowanych ulic. Nie widać pod tym względem żadnej poprawy. Najwyższa pora wykorzystać szanse, jakie daje powszechna komunikacja z wykorzystaniem internetu do stworzenia inteligentnego ruchu ulicznego – powiedział Bulander. W przyszłości żadne megamiasto nie będzie mogło obejść się bez inteligentnego transportu i nowej formy mobilności. – Odchodzimy od miast skoncentrowanych na ruchu samochodowym i kierujemy się w stronę inteligentnej, intermodalnej mobilności – dodał Bulander.
 
Jutro: bezwypadkowa, bezemisyjna i bezstresowa mobilność
Na konferencji Bosch Mobility Experience w Boxbergu Bosch zaprezentował  wizję  mobilności w miastach. – Proponujemy trzy rozwiązania technologiczne, które pomogą nam stworzyć miasta bez wypadków, bez emisji i bez stresu. Są to: automatyzacja, elektryfikacja oraz integracja z internetem – powiedział Bulander. Bosch koncentruje się przy tym na bezstresowym podróżowaniu. Aby było ono możliwe także w warunkach wielkiego miasta, gdzie panuje duże natężenie ruchu, środki komunikacji publicznej, samochody, autonomiczne pojazdy z publicznych wypożyczalni oraz pojazdy dostawcze i wszystkie inne środki transportu muszą być w pełni zintegrowane za pośrednictwem internetu. Usługi w zakresie intermodalnej mobilności, które użytkownicy będą mogli zarezerwować kilkoma kliknięciami, odegrają ważną rolę w ograniczaniu tłoku na ulicach.
 
Postępująca automatyzacja w ruchu miejskim przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa i zmniejszenia liczby wypadków. Już dziś układ stabilizacji MSC opracowany przez firmę Bosch zapewnia motocyklom ochronę porównywalną z systemem ESP dla samochodów. Natomiast układ ABS dla rowerów elektrycznych, który niedawno miał premierę, także może stać się ważnym czynnikiem ratującym życie. – Integracja samochodów, jednośladów oraz pozostałych użytkowników dróg z infrastrukturą może pomóc obniżyć liczbę wypadków i ocalić życie wielu ludziom. Szczególnie w krajach rozwijających się zagrożeni są użytkownicy pojazdów dwukołowych – powiedział Bulander. Jednym z rozwiązań Bosch jest cyfrowa tarcza dla motocyklistów. W nagłych sytuacjach usługa eCall dostosowana do potrzeb motocyklistów, może ratować życie.

Elektromobilność i silniki spalinowe dla lepszej jakości powietrza
Ważnym tematem dla metropolii jest jakość powietrza. Dlatego Bosch dąży także do urzeczywistnienia wizji bezemisyjnej jazdy. – Zarówno elektromobilność, jak i silniki spalinowe są elementem proponowanego rozwiązania – powiedział Bulander. Już dziś w segmencie rowerów elektrycznych Bosch stał się liderem jednostek napędowych dla pojazdu elektrycznego cieszącego się największą popularnością na świecie. Po drogach Chin porusza się ponad 200 milionów elektrycznych skuterów, a napędy Bosch odgrywają ważną rolę także w tym kraju. Dla lekkich dwu-, trzy- i czterokołowych pojazdów Bosch zaprojektował kompaktowy układ napędowy, który może napędzać pojazdy dwukołowe, np. E-Schwalbe oraz małe czterokołowe pojazdy takie jak e.Go. Także dostawy przesyłek w dużych miastach opierają się w coraz większym stopniu na pojazdach elektrycznych. Niemiecka spółka Deutsche Post DHL już przewodzi temu segmentowi ze swoją marką Streetscooter, która również wykorzystuje komponenty napędowe Bosch. Poza kontynuacją rozwoju w dziedzinie elektromobilności we wszystkich klasach i segmentach pojazdów, Bosch pracuje także nad dalszym doskonaleniem technologii silników spalinowych. Spółka przeznacza około połowę swojego budżetu związanego z działalnością badawczo-rozwojową na ochronę środowiska i zasobów naturalnych. W sumie jest to kwota ok. 3,5 mld EUR.
 
Kompleksowa oferta dla inteligentnych miast
Już dziś Bosch jest zaangażowany w 14 wiodących projektów związanych z koncepcją Smart City. Wśród nich znajdują się projekty realizowane w Singapurze, San Francisco, Berlinie i Hamburgu. Siedem z nich przewiduje rozwiązania dla miejskiej mobilności. Oprócz zintegrowanego parkowania i zarządzania flotą, także e-mobilność i transport intermodalny. Niedawno Bosch zawarł umowę o współpracy z chińskim miastem Tiencin (Tianjin). Celem współpracy jest przekształcenie tego ważnego portu w inteligentne miasto.
 
Trzy razy większy wzrost od wzrostu rynku
Rozwijając działalność w obszarze mobilności dla miast, spółka korzysta nie tylko z technologicznego know-how globalnego dostawcy części motoryzacyjnych, ale także z potencjału finansowego. Sektor Mobility Solutions, zatrudniający na całym świecie 227 000 pracowników, osiągnął w 2016 roku obroty w wysokości 43,9 mld EUR. W bieżącym roku wzrost w obszarze mobilności w Grupie Bosch wyniesie prawdopodobnie 7%. Wartość ta niemal trzykrotnie przewyższa wzrost światowej produkcji samochodów. – Rozwijamy się w tempie szybszym niż rynek, a jako dostawca systemów do samochodów nadal będziemy silnym i przede wszystkim innowacyjnym partnerem przemysłu motoryzacyjnego. Będziemy także oferować usługi dla wszystkich podróżujących – powiedział Bulander. Oznacza to także, że w ciągu roku Bosch będzie umacniał dział badawczo-rozwojowy sektora Mobility Solutions. Pod koniec 2017 roku będzie on zatrudniał 48 000 pracowników, ok. 4 000 więcej niż na początku roku.

AA15-07.17

Osoba odpowiedzialna za kontakt z dziennikarzami

Łukasz Kałucki - Forum Prasowe Bosch

Łukasz Kałucki

(22) 715 48 05

Pliki do pobrania

© Robert Bosch Sp. z o.o.