Strona startowa - Bosch w Polsce

Forum prasowe Bosch

Informacje prasowe
Konferencje prasowe
Informacje o firmie

Wyszukiwarka informacji

Dział


Szukana fraza



Zakres dat



Serwis e-mail

Wyślemy Ci informacje prasowe Bosch e-mailem

zapisz się

Informacje o firmie

Bosch w Polsce Bosch na świecie

Inne spółki Boscha w Polsce

BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Bosch Rexroth

Kanał RSS

Kanał RSS z informacjami prasowymi

subskrybuj

Bosch i Daimler prezentują parkowanie bez kierowcy w realnych warunkach


Światowa premiera na parkingu w Muzeum Mercedes-Benz

Zdjęcia (3)

Zdjęcie do informacji: Bosch i Daimler prezentują parkowanie bez kierowcy w realnych warunkach
Zdjęcie do informacji: Bosch i Daimler prezentują parkowanie bez kierowcy w realnych warunkach
Zdjęcie do informacji: Bosch i Daimler prezentują parkowanie bez kierowcy w realnych warunkach
Pobierz treść
25 lipca 2017
Informacja prasowa
Części Samochodowe i Diagnostyka
liczba zdjęć: 3
  • Zautomatyzowana, oparta na smartfonie, usługa parkowania została uruchomiona jako projekt pilotażowy na parkingu w Muzeum Mercedes-Benz
  • Bosch dostarcza infrastrukturę, technika samochodowa pochodzi z firmy Daimler
  • Parkowanie bez udziału kierowcy oszczędza czas i zmniejsza stres


Ręczne parkowanie jest już przeszłością. Na parkingu wielopoziomowym w Muzeum Mercedes-Benz w Stuttgarcie, firmy Bosch i Daimler zaprezentowały automatyczne parkowanie samochodu (ang. automated valet parking) w realnych warunkach. Za pomocą polecenia wydanego ze smartfonu, samochód przejechał do wyznaczonego miejsca postojowego bez kierowcy w środku i bez konieczności  monitorowania przez niego ruchu pojazdu. Zautomatyzowane parkowanie samochodu to ważny krok na drodze do autonomicznej jazdy. Realizowany na parkingu wielopoziomowym w Muzeum Mercedes-Benz projekt pilotażowy jest pierwszym na świecie rozwiązaniem opartym na infrastrukturze, oferującym w pełni zautomatyzowaną usługę podjazdu i zaparkowania w realnym ruchu, z kierowcą i bez kierowcy. Odwiedzający muzeum będą mogli już na początku 2018 roku doświadczyć komfortowej obsługi na parkingu i zaoszczędzić czas spędzony na parkowaniu.
 
„Autonomiczna jazda nadejdzie szybciej niż się spodziewamy. Parkowanie bezobsługowe w muzeum dowodzi wyraźnie, z jak zaawansowaną technologią mamy już do czynienia" – powiedział dr Michael Hafner, kierownik rozwoju zautomatyzowanych jazd i aktywnego bezpieczeństwa w samochodach Mercedes-Benz. „Wykorzystanie inteligentnej infrastruktury parkingowej i jej łączności z pojazdami pozwoliło nam na szybsze zrealizowanie parkowania bez udziału kierowcy, niż wcześniej zakładaliśmy" – powiedział Gerhard Steiger, prezes działu Bosch Chassis Systems Control.
 
Do miejsca parkingowego i z powrotem
Korzystając ze smartfonu każdy może zarezerwować samochód poprzez aplikację. Jazda zaczyna się, gdy pojazd samodzielnie podjeżdża do miejsca odbioru. Zwrot samochodu jest tak samo prosty: klient opuszcza pojazd w miejscu zdawania na parkingu i oddaje go używając aplikacji w smartfonie. Gdy inteligentny system parkingowy zidentyfikuje pojazd, samochód zaczyna jechać i jest kierowany do wyznaczonego miejsca postojowego.
Parkowanie bezobsługowe, czyli bez udziału kierowcy, jest możliwe dzięki współpracy inteligentnej infrastruktury parkingowej, dostarczonej przez firmę Bosch, i techniki samochodowej Mercedes-Benz. Czujniki zainstalowane na parkingu monitorują korytarz prowadzący i jego otoczenie podczas kierowania samochodem. Technika w samochodzie przetwarza polecenia z infrastruktury parkingowej na manewry i, w razie konieczności, zatrzymuje w porę pojazd. Czujniki infrastruktury parkingowej oraz technika komunikacyjna pochodzą z firmy Bosch. Daimler dostarcza prywatny parking muzealny i pilotażowe samochody. Razem z firmą Bosch określa interfejs między infrastrukturą a pojazdem oraz dokonuje koniecznych zmian w czujnikach i oprogramowaniu pojazdów.
 
Pierwsze na świecie dopuszczenie do użytkowania dla bezobsługowego parkowania
Po premierze nastąpi intensywna faza testowania i uruchamiania. Od samego początku projekt był nadzorowany przez lokalne władze – regionalny urząd administracyjny w Stuttgarcie i Departament Transportu w Badenii-Wirtembergii – oraz przez ekspertów z TÜV Rheinland, co ma na celu ocenę bezpieczeństwa eksploatacji techniki samochodowej i parkingowej. Organy dopuszczające muszą jeszcze wydać ostateczną zgodę, zanim będzie można po raz pierwszy na świecie zaoferować bezobsługowe, zautomatyzowane parkowanie w Muzeum Mercedes-Benz, co ma nastąpić na początku 2018 roku. W ten sposób Bosch i Mercedes -Benz zbierają doświadczenie w obsłudze użytkowników zautomatyzowanego parkowania. Istniejące parkingi wielopoziomowe mogą być doposażone w odpowiednią infrastrukturę. Dla operatorów parkingów bezobsługowe parkowanie oznacza bardziej efektywne wykorzystanie dostępnej przestrzeni parkingowej – na tej samej powierzchni może się zmieścić do 20 procent więcej pojazdów.
 

AA19-07.17

Osoba odpowiedzialna za kontakt z dziennikarzami

Łukasz Kałucki - Forum Prasowe Bosch

Łukasz Kałucki

(22) 715 48 05

Pliki do pobrania

© Robert Bosch Sp. z o.o.