Strona startowa - Bosch w Polsce

Forum prasowe Bosch

Informacje prasowe
Konferencje prasowe
Informacje o firmie

Wyszukiwarka informacji

Dział


Szukana fraza



Zakres dat



Serwis e-mail

Wyślemy Ci informacje prasowe Bosch e-mailem

zapisz się

Informacje o firmie

Bosch w Polsce Bosch na świecie

Inne spółki Boscha w Polsce

BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Bosch Rexroth

Kanał RSS

Kanał RSS z informacjami prasowymi

subskrybuj

Pełne zahamowanie w dwa mgnienia oka


Nowe systemy wspomagania kierowcy firmy Bosch zwiększą bezpieczeństwo w miejskiej dżungli

Zdjęcia (2)

Zdjęcie do informacji: Pełne zahamowanie w dwa mgnienia oka
Zdjęcie do informacji: Pełne zahamowanie w dwa mgnienia oka
Pobierz treść
28 sierpnia 2017
Informacja prasowa
Części Samochodowe i Diagnostyka
liczba zdjęć: 2
  • Predyktywne systemy hamowania awaryjnego chronią pieszych i rowerzystów
  • "Systemy wspomagania kierowcy są kolejnym krokiem na drodze do bezwypadkowej jazdy", mówi dr Dirk Hoheisel z zarządu firmy Bosch
  • Połowa wszystkich nowych pojazdów w Niemczech ma co najmniej jeden system wspomagania kierowcy
  • Czujniki radarowe umożliwiają spoglądanie przez ramię, co zapobiega wypadkom przy otwieraniu drzwi samochodu


Stuttgart – Dobrze znana sytuacja: rowerzysta pojawia się jakby znikąd i nagle przecina ulicę. Kierowca rozproszony poszukiwaniem miejsca do parkowania jest bezsilny, kolizja wydaje się być nieunikniona. Tymczasem nowy system awaryjnego hamowania firmy Bosch z wykrywaniem rowerzystów zapobiega poważnym następstwom, doprowadzając automatycznie samochód do zatrzymania z prędkości 40 km/h. Nic się nie stało, wszyscy są przerażeni, ale wyszli bez szwanku. Gdy tylko czujnik radarowy lub czujnik wideo systemu hamowania awaryjnego wykryje zbliżającą się kolizję, elektromachaniczne serwo hamulców iBooster firmy Bosch rozpoczyna pełne hamowanie w ciągu zaledwie 190 milisekund – jest to mniej czasu niż potrzeba na dwukrotne mrugnięcie powieką oka. "Systemy wspomagania kierowcy są kolejnym krokiem na drodze do bezwypadkowej jazdy ", mówi dr Dirk Hoheisel z zarządu firmy Bosch. "Ci elektroniczni asystenci są zawsze czujni, a w nagłych przypadkach reagują szybciej niż człowiek. Zapewniają wsparcie tylko tam, gdzie potrzebują tego kierowcy - w gęstym ruchu miejskim". Systemy awaryjnego hamowania są jednym z najbardziej przydatnych systemów wspomagania, zwłaszcza gdy reagują na rowerzystów i pieszych, najbardziej zagrożonych uczestników ruchu.
 
Większa ochrona dla najbardziej narażonych
W Niemczech, rowerzyści są uczestnikami jednej czwartej wszystkich wypadków drogowych, połączonych z obrażeniami ciała. Według niemieckiego Federalnego Urzędu Statystycznego, w takich wypadkach zginęły w 2016 roku 393 osoby – odpowiada to około 12 procentom ogółu ofiar śmiertelnych w kraju. W 2/3 wypadków uczestniczył samochód. Wyposażenie każdego samochodu w Niemczech w system awaryjnego hamowania z wykrywaniem rowerzystów pozwoliłoby uniknąć niemal połowy (43 procent) kolizji samochodu z rowerem, które doprowadziły do ​​obrażeń ciała, lub przynajmniej złagodzić ich konsekwencje. "Asystent hamowania awaryjnego potrafi skrócić drogę hamowania o kilka kluczowych centymetrów, co może decydować o życiu lub śmierci", mówi Gerhard Steiger, prezes działu Bosch Chassis Systems Control. Również organizacja Euro NCAP (Europejski Program Oceny Nowych Samochodów) uznała znaczenie systemów awaryjnego hamowania dla bezpieczeństwa drogowego. Począwszy od 2018 r. stowarzyszenie ochrony konsumentów włączy do kryteriów przyznawania gwiazdek awaryjne hamowanie z wykrywaniem rowerzystów. Systemy hamowania awaryjnego z wykrywaniem pieszego są częścią systemu oceny już od roku 2016.
 
Elektroniczni asystenci zyskują na popularności
W związku z rosnącym natężeniem ruchu drogowego, systemy wspomagania kierowcy są kluczem do zwiększenia bezpieczeństwa na drogach. Utrzymują samochody na pasach ruchu, podczas zmiany pasów ruchu ostrzegają o przeszkodach w „martwym” polu, zapewniają pomoc w czasie parkowania, a także pomagają utrzymać dystans, by wymienić tylko kilka przykładów ich wykorzystywania. Rozwiązania techniczne stosowane w systemach wspomagania kierowcy są coraz bardziej wyrafinowane: czujniki dostarczają coraz dokładniejszych obrazów otoczenia samochodu, a ich interakcje z tak zwanymi aktuatorami, jak hamulce i kierownica, stają się coraz szybsze i bardziej komfortowe. W ten sposób systemy wspomagające nie tylko przygotowują pole w kierunku zautomatyzowanej jazdy, ale już dziś zapewniają wolną od stresu i spokojną jazdę. Nic więc dziwnego, że elektroniczni asystenci zyskują na popularności. Badanie firmy Bosch wykazało, że połowa wszystkich nowych samochodów w Niemczech (52 procent) ma przynajmniej jeden system wspomagania kierowcy. Tendencja polega na konsolidacji różnych funkcji wspomagających na bazie tego samego czujnika, czego dowodem jest ostrzeganie o wysiadaniu z samochodu, opracowane przez firmę Bosch.
 
Stałe spoglądanie przez ramię za pomocą radaru
Czujniki radarowe średniego zasięgu Bosch, które monitorują z tyłu auta zmiany pasa ruchu na autostradzie, mogą również ostrzegać kierowcę w mieście przed popełnieniem niebezpiecznego błędu. Często kierowcy, po równoległym parkowaniu przy krawężniku, wysiadają nagle z samochodu - bez spoglądania przez ramię. Doprowadziło to wielu rowerzystów do bolesnego kontaktu z drzwiami samochodu i bezceremonialnego zepchnięcia na asfalt. W takiej sytuacji może pomóc ostrzeganie o wysiadaniu z samochodu firmy Bosch. System jest aktywny dla wszystkich drzwi samochodu i ostrzega pasażerów przez kilka minut po wyłączeniu zapłonu przed nieostrożnym otwarciem drzwi. Zamontowane z tyłu samochodu, z lewej i prawej strony, czujniki Boscha monitorują ruch na drodze. Czujniki mogą wykryć w promieniu do 20 metrów innych użytkowników drogi, którzy zbliżają się od tyłu lub którzy znajdują się już z boku lub z tył samochodu, i ostrzegają kierowcę zanim otworzy drzwi.
 
Zdjęcia prasowe: AA24a-08.17; AA24b-08.17
 
BOSCH NA TARGACH IAA 2017 we Frankfurcie: zgodnie z wizją firmy Bosch, mobilność
w przyszłości będzie wolna od wypadków, bez emisji zanieczyszczeń i bezstresowa. Na poziomie rozwiązań technicznych firma Bosch chce osiągnąć cele zerowej liczby wypadków, zerowej emisji i zerowego stresu dzięki automatyzacji, elektryfikacji i łączności sieciowej. Bosch zaprezentuje na IAA 2017 najnowsze rozwiązania w każdej z tych trzech sfer - zwiększają one bezpieczeństwo jazdy i sprawią, że samochód stanie się trzecim środowiskiem do życia, po domu i pracy.
KONFERENCJA PRASOWA BOSCH: wtorek, 12 września 2017 r., godzina 13:15 do 13:40 (czasu lokalnego): z udziałem dr Volkmara Dennera, prezesa zarządu Robert Bosch GmbH, oraz dr Rolfa Bulandera, dyrektora działu Mobility Solutions, na targowym stoisku firmy Bosch A03 w hali 8.
OBSERWUJ Bosch IAA 2017 na stronie www.bosch-iaa.de oraz na Twitterze: #BoschIAA

AA24-08.17

Osoba odpowiedzialna za kontakt z dziennikarzami

Łukasz Kałucki - Forum Prasowe Bosch

Łukasz Kałucki

(22) 715 48 05

Pliki do pobrania

© Robert Bosch Sp. z o.o.