Strona startowa - Bosch w Polsce

Forum prasowe Bosch

Informacje prasowe
Konferencje prasowe
Informacje o firmie

Wyszukiwarka informacji

Dział


Szukana fraza



Zakres dat



Serwis e-mail

Wyślemy Ci informacje prasowe Bosch e-mailem

zapisz się

Informacje o firmie

Bosch w Polsce Bosch na świecie

Inne spółki Boscha w Polsce

BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Bosch Rexroth

Kanał RSS

Kanał RSS z informacjami prasowymi

subskrybuj

Targi IAA 2017: Bosch zyskuje na transformacji w obszarze mobilności


Dwa miliardy euro obrotu w segmencie autonomicznej jazdy

Zdjęcia (2)

Zdjęcie do informacji: Targi IAA 2017: Bosch zyskuje na transformacji w obszarze mobilności
Zdjęcie do informacji: Targi IAA 2017: Bosch zyskuje na transformacji w obszarze mobilności
Pobierz treść
13 września 2017
Informacja prasowa
Części Samochodowe i Diagnostyka
liczba zdjęć: 2
· W 2017 roku Bosch zwiększa obroty w obszarze mobilności o 7%
· Prezes Bosch Volkmar Denner: – „Nie tylko konstruowanie coraz lepszych samochodów, lecz także praca nad nową wizją mobilności. Bosch jest dobrze przygotowany na zmiany zachodzące w obszarze mobilności dziś i w jutro”
· Szybsze tempo podboju rynku elektromobilności


Dzięki rozwiązaniom dla transportu przyszłości, obroty Bosch już dziś rosną w tempie dwa razy szybszym niż rynek. W 2017 roku obroty sektora Mobility Solutions zwiększą się prawdopodobnie o 7%, do ok. 47 mld EUR. W tym samym czasie światowa produkcja samochodów wzrośnie o 2,8%. „Nasz biznes związany z branżą motoryzacyjną zwiększył obroty i nadal jest silny – to dobry punkt wyjścia, aby przygotować się na nadejście mobilności jutra“ – mówi dr Volkmar Denner, prezes zarządu spółki Bosch. Szczególnie dynamicznie rozwija się obecnie segment układów wspomagających, które wpływają na rozwój autonomicznej jazdy. Tutaj rynek rośnie o 25%, a Bosch odnotowuje jeszcze silniejszy wzrost. Już w 2019 roku koncern osiągnie ze sprzedaży układów wspomagających obrót w wysokości 2 mld EUR. Do końca tego roku o prawie 10%, do blisko 48 000, wzrośnie liczba pracowników zatrudnionych w działach badawczo-rozwojowych. Automatyzacja, elektryfikacja oraz integracja z internetem – to trzy ważne obszary, które kształtują bezwypadkową, bezemisyjną i bezstresową mobilności. „Nie chodzi tylko o to, by konstruować coraz lepsze samochody. Musimy pracować nad nową wizją mobilności” – mówi Denner.
 
Rozwiązania Bosch na rzecz bezwypadkowego, bezemisyjnego i bezstresowego transportu
Korki, wypadki, zanieczyszczenie powietrza i zmiany klimatyczne – Bosch już dziś oferuje rozwiązania i usługi, które umożliwiają radzenie sobie z aktualnymi i przyszłymi wyzwaniami dotyczącymi transportu. „Jeżeli chcemy być mobilni w przyszłości, musimy zmieniać mobilność dziś” – mówi Denner. Obecnie ważnym zadaniem jest poprawa jakości powietrza w miastach. Bosch chce tutaj wnieść swój wkład zarówno poprzez dalszą optymalizację silników spalinowych, jak i promowanie elektromobilności. „Według nas nie jest to kwestia wyboru jednego modelu. Nie chcemy zamykać rozwojowi technologii żadnej z dróg ani ograniczać się do wyboru jednej z nich” – mówi Denner. W kontkeście silników spalinownych możliwy jest postęp jeśli chodzi o emisję i imisję zanieczyszczeń dzięki paliwom syntetycznym tzw. eFuels. Są one wytwarzane z udziałem energii odnawialnych i mogą sprawić, że silniki spalinowe staną się neutralne pod względem emisji CO2. Do tego dochodzi fakt, że formuły paliw syntetycznych można opracować w taki sposób, aby spalały się praktycznie bez emitowania sadzy. Umożliwiłoby to obniżenie kosztów oczyszczania spalin. „Paliwa syntetyczne można dystrybuować na istniejących stacjach paliw, a co ważniejsze mogą one być stosowane w aktualnie produkowanych silnikach. Ich pozytywny wpływ byłby dzięki temu szybciej widoczny niż kompletna modernizacja infrastruktury i samych pojazdów” – twierdzi Denner.
 
Tempo podboju rynku elektromobilności jest coraz szybsze. Nowa elektryczna oś napędowa (eAchse) Bosch zwiększa efektywność napędu elektrycznego i obniża jego koszt dla producentów aut – tym samym staje się tańsza także dla każdego, kto chciałby jeździć samochodem z napędem elektrycznym. Do zastosowań w obszarze lekkich samochodów elektrycznych Bosch opracował elastyczny i skalowalny układ napędowy 48 V na bazie komponentów produkowanych seryjnie. W Chinach, które są największym na świecie rynkiem, Bosch zajmuje już pozycję lidera. W Europie Bosch dostarcza układ napędowy dla największej floty pojazdów elektrycznych Streetscooter, należącej do spółki Deutsche Post.
 
Parkowanie bez udziału kierowcy toruje drogę ku autonomicznej jeździe
Już na początku przyszłej dekady Bosch we współpracy ze spółką Daimler wprowadzi na ulice miast wysoce zautomatyzowaną flotę w systemie tzw. carsharingu. Celem projektu jest poprawa płynności ruchu oraz zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Z przeprowadzonej na świecie ankiety wynika, że co drugi konsument chciałby posiadać autonomiczny samochód, który zastępuje kierowcę w prowadzeniu pojazdu. Pierwszy krok w kierunku autonomicznej jazdy Bosch już zrobił: na początku 2018 roku na parkingu muzeum Mercedes-Benz w Stuttgarcie samochody będą mogły automatycznie wyszukiwać miejsca i parkować. Zmniejszy to poziom stresu i zapewni efektywniejsze wykorzystanie przestrzeni parkingowej. Dzięki automatycznemu parkowaniu na tej samej powierzchni można zmieścić nawet 20% więcej samochodów. Funkcję Automated Valet Parking umożliwi inteligentna infrastruktura parkingu dostarczona przez Bosch. „Bosch to nie tylko samochody. Wykorzystujemy pełne spektrum technologii, które rozwija przedsiębiorstwo, aby realizować innowacyjne rozwiązania w obszarze mobilności” – mówi Denner.
 
Tak łatwo jak w przypadku smartfonów: aktualizacje oprogramowania za pośrednictwem chmury Bosch
Dotyczy to także integracji z internetem. W ciągu następnych pięciu lat rynek zintegrowanej mobilności będzie zwiększał się rocznie o prawie 25%. Globalne obroty wzrosną z 47 mld EUR do 140 mld EUR (źródło: PwC). Bosch, jak żadne inne przedsiębiorstwo w branży motoryzacyjnej, dysponuje odpowiednim know-how w segmencie czujników, oprogramowania i usług. Już dziś 1,5 mln pojazdów jest zintegrowanych z internetem z wykorzystaniem oprogramowania Bosch IoT. Zintegrowanie pojazdów z internetem umożliwia liczne usługi w obszarze mobilności. Samochód wchodzi tym samym w rolę osobistego asystenta. „Jeszcze wczoraj samochodami mogliśmy tylko jeździć. Dziś, łącząc samochód z inteligentnym domem i biurem, tworzymy trzecią przestrzeń życiową” – mówi Denner. Dzięki integracji z internetem pojazdy będą cyfrowo odbywać wizyty w warsztacie: umożliwi to nowa usługa Bosch „Software-Update Over-the-Air“, czyli pobieranie danych z chmury. Dzięki niej – tak samo bezpiecznie i niezawodnie jak w przypadku smartfonów – będzie można zaktualizować oprogramowanie w pojeździe lub pobrać dodatkowe funkcjonalności, np. wyszukiwarkę miejsc parkingowych. Dzięki usłudze „Software-Update Over-the-Air“ także kierowcy zyskają w przyszłości możliwość konfigurowania swoich aut. Integracja pojazdów daleko wykracza poza to, co jest widoczne pod maską pojazdu. Dzięki usługom takim jak publiczna wypożyczalnia skuterów elektrycznych eScooter Coup, która usprawnia transport miejski w Berlinie i Paryżu, Bosch staje się dostawcą usług w obszarze mobilności. Według badań rynek usług w obszarze mobilności rośnie na całym świecie o 28% rocznie (źródło: McKinsey).

BOSCH NA TARGACH IAA 2017 we Frankfurcie: według wizji Bosch, mobilność w przyszłości będzie wolna od wypadków, bez emisji zanieczyszczeń i bezstresowa. Na poziomie rozwiązań technicznych Bosch chce osiągnąć cele zerowej liczby wypadków, zerowej emisji i zerowego stresu dzięki automatyzacji, elektryfikacji i łączności sieciowej. Bosch zaprezentuje na IAA 2017 najnowsze rozwiązania w każdej z tych trzech sfer – zwiększają one bezpieczeństwo jazdy i sprawią, że samochód stanie się trzecim środowiskiem do życia.
STOISKO BOSCH A03 w hali 8
OBSERWUJ Bosch IAA 2017 na stronie www.bosch-iaa.de oraz na Twitterze: #BoschIAA
 

AA28-07.17

Osoba odpowiedzialna za kontakt z dziennikarzami

Łukasz Kałucki - Forum Prasowe Bosch

Łukasz Kałucki

(22) 715 48 05

Pliki do pobrania

© Robert Bosch Sp. z o.o.