Strona startowa - Bosch w Polsce

Forum prasowe Bosch

Informacje prasowe
Konferencje prasowe
Informacje o firmie

Wyszukiwarka informacji

Dział


Szukana fraza



Zakres dat



Serwis e-mail

Wyślemy Ci informacje prasowe Bosch e-mailem

zapisz się

Informacje o firmie

Bosch w Polsce Bosch na świecie

Inne spółki Boscha w Polsce

BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Bosch Rexroth

Kanał RSS

Kanał RSS z informacjami prasowymi

subskrybuj

EICMA 2017: innowacyjne rozwiązania Bosch dla motocykli

Zdjęcia (3)

Zdjęcie do informacji: EICMA 2017: innowacyjne rozwiązania Bosch dla motocykli
Zdjęcie do informacji: EICMA 2017: innowacyjne rozwiązania Bosch dla motocykli
Zdjęcie do informacji: EICMA 2017: innowacyjne rozwiązania Bosch dla motocykli
Pobierz treść
7 listopada 2017
Informacja prasowa
Części Samochodowe i Diagnostyka
liczba zdjęć: 3
· Systemy łączności: rozwiązania sieciowe podnoszą komfort
· Systemy wspomagające kierowcę: większe bezpieczeństwo na dwóch kółkach
· Układy napędowe i elektryfikacja: większa przyjemność z jazdy, mniejsze zużycie paliwa


Bosch ma odpowiednie rozwiązania dla motocykli przyszłości, zarówno w zakresie inteligentnych systemów wspomagania, rozwiązań opartych na łączności sieciowej, jak i nowej energii do napędu.
 
Systemy łączności: rozwiązania sieciowe podnoszą komfort
 
Komunikacja między motocyklem a pojazdem
Bosch tworzy cyfrową tarczę ochronną dla motocyklistów poruszających się wśród pojazdów. Samochody w promieniu kilkuset metrów wymieniają się do dziesięciu razy na sekundę informacjami  na temat typu pojazdu, prędkości, pozycji i kierunku jazdy. Na długo zanim kierowcy lub czujniki pojazdów zauważą motocykl, do samochodu trafia informacja, że zbliża się jednoślad. Pozwala to kierowcom przyjąć odpowiednią strategię jazdy. Wymiana danych pomiędzy motocyklami, a samochodami odbywa się na bazie standardu pWLAN (IST G5), który jest podobny do standardu sieci bezprzewodowej WLAN. Czasy transmisji między nadajnikiem a odbiornikiem wynoszą tylko kilka milisekund, co oznacza, że użytkownicy drogi mogą generować i przesyłać ważne informacje dotyczące sytuacji na jezdni.
 
Integrated Connectivity Cluster
Zintegrowany klaster połączeń, tzw. Integrated Connectivity Cluster (ICC), to system informacyjny i komunikacyjny typu "wszystko w jednym", opracowany specjalnie dla motocykli i quadów. Na jednym wyświetlaczu integruje wszystkie wskaźniki i umożliwia kierowcy połączenie swojego smartfona z motocyklem poprzez Bluetooth. System ICC został wprowadzony jako wyposażenie seryjne  w roku 2017 w modelu BMW R 1200 GS. We współpracy z BMW dodano nową funkcję nawigacji. Ponadto BMW Integrated Connectivity Cluster (ICC) oferuje dwie funkcje, które sprawiają, że jazda jest wygodniejsza i przyjemniejsza. Pozwala kierowcom nie tylko odbierać połączenia, ale także je wykonywać poprzez dostęp do listy kontaktów i ostatnich rozmów. Ponadto kierowcy mogą korzystać z ergonomicznie zaprojektowanych manetek na kierownicy, aby łatwo uzyskać dostęp do ulubionych utworów muzycznych, przechowywanych na smartfonie. Wyświetlacz systemu ICC jest czytelny we wszystkich sytuacjach, daje się intuicyjnie obsługiwać i podnosi bezpieczeństwo oraz komfort jazdy motocyklem.
 
System integracji smartfonów mySPIN
System mySPIN umożliwia kierowcom jednośladów przenoszenie zawartości swojego smartfonu do motocykla. Tworząc mySPIN kierowano się w pierwszym rzędzie minimalizacją rozproszenia uwagi kierowcy oraz podwyższeniem bezpieczeństwa jazdy. System oferuje wszystkim producentom pojazdów otwartą platformę oraz możliwość integrowania aplikacji pochodzących z firm trzecich. mySPIN po raz pierwszy wszedł do seryjnego wyposażenia w roku 2017 w trójkołowcu Can-Am Spyder koncernu BRP (Bombardier Recreational Products).
 
Lean connectivity unit
Moduł Lean connectivity unit jest zoptymalizowanym rozwiązaniem łączności sieciowej, zwiększającym bezpieczeństwo i wygodę motocyklistów. Został stworzony specjalnie dla rynków wschodzących. Jeśli kierowca ma wypadek, urządzenie automatycznie wyśle za pomocą podłączonego smartfona, do zapisanych numerów alarmowych, wiadomość zawierającą informację o położeniu. Takie samo połączenie alarmowe można wykonać manualnie przyciskiem w innych sytuacjach, na przykład gdy motocyklista poczuje się źle. W tym przypadku współrzędne położenia motocykla są wysyłane w regularnych odstępach czasu. Ponadto Lean connectivity unit umożliwia użytkownikom odblokowanie pojazdu za pośrednictwem telefonu komórkowego. Właściciel motocykla może, korzystając z odpowiedniej aplikacji, udostępnić "klucz" w smartfonie tak, aby na przykład inni członkowie rodziny mogli również korzystać z pojazdu. Dostępne są również funkcje telefonu – kierowca może odbierać lub odrzucać połączenia bezpośrednio pilotem na kierownicy. Komunikacja CAN pozwala producentom motocykli realizację funkcji dodatkowych, takich jak zdalna diagnostyka.
 
Systemy wspomagania kierowcy: większe bezpieczeństwo na dwóch kółkach

ABS
Od roku 1984 Bosch stale rozwija motocyklowe układy ABS, aby ten ważny dla bezpieczeństwa element mógł być wprowadzony we wszystkich klasach pojazdów i na wszystkich rynkach. Według badań nad wypadkami przeprowadzonych przez firmę Bosch, około jednej czwartej wszystkich wypadków można byłoby zapobiec, gdyby wszystkie jednoślady miały ABS. Na całym świecie wzrasta liczba krajów i regionów, takich jak Unia Europejska, Japonia, Tajwan i Brazylia, gdzie występuje obowiązek stosowania ABS w motocyklach. Od połowy 2018 roku motocyklowy ABS będzie obowiązkowy w Indiach we wszystkich nowych jednośladach o pojemności skokowej powyżej 125 cm3. To indyjskie ustawodawstwo może mieć wpływ na inne rynki wschodzące, takie jak Indonezja i Tajlandia, w których małe dwukołowce są również najważniejszymi środkami transportu. Mniejszy i lżejszy układ ABS 10 firmy Bosch został zaprojektowany specjalnie, aby sprostać wymaganiom jednośladów na rynkach wschodzących.
 
MSC
System stabilizacji toru jazdy motocykla (MSC) jest pierwszym na świecie kompletnym systemem bezpieczeństwa dla jednośladów. Poprzez monitorowanie dwóch parametrów specyficznych dla jednośladów, m.in. kąta pochylenia, system może natychmiast elektronicznie ingerować w hamowanie i przyspieszanie, odpowiednio do sytuacji na jezdni. Zapobiega to poślizgowi lub postawieniu motocykla podczas hamowania na zakręcie, co jest przyczyną większości wypadków motocyklowych. Do systemu MSC zostanie włączony w 2018 roku nowy czujnik 6D. Ta jednostka jest najmniejszą i najlżejszą konstrukcją na rynku. Może być montowana w dowolnej orientacji w pojeździe i jest odporna na drgania.
 
Funkcje dodane
Bosch wykorzystuje motocyklowy ABS i system stabilizacji toru jazdy motocykla (MSC) jako podstawę do realizacji funkcji dodanych, które są zaprogramowane w jednostkach ABS i MSC za pomocą inteligentnych algorytmów. Najnowszym przykładem takiej funkcji dodanej dla motocykli, pochodzącej z firmy Bosch, jest "kontrola poślizgu bocznego" (ang. „slide slip angle control“), która poprawia dynamiczne kierowanie pojazdem w każdych warunkach jazdy. Funkcja reguluje optymalny nacisk hamulca i w ten sposób zwiększa stabilność pojazdu i skuteczność hamowania. Funkcja została stworzona specjalnie do zastosowań w sporcie i będzie wprowadzona seryjnie w 2018 roku w nowym Ducati Panigale V4.
 
ABS eBike
Jazda rowerem typu pedelec* wyposażonym po raz pierwszy seryjnie w układ antypoślizgowy ABS do pojazdów eBike ma być bezpieczniejsza niż kiedykolwiek. Ten nowy, inteligentny i innowacyjny system pozwala zapobiec blokowaniu przedniego koła, a także ograniczać podnoszenie tylnego koła. W ten sposób można skrócić drogę hamowania oraz zmniejszyć ryzyko przewrócenia się i przewrotki przez kierownicę. Z badania na temat wypadków przeprowadzonego przez firmę Bosch wynika, że można byłoby zmniejszyć około jedną czwartą wypadków z udziałem rowerów elektrycznych, gdyby wszystkie te rowery zostały wyposażone w ABS. Układ ABS eBike firmy Bosch będzie dostępny od jesieni 2017 roku – początkowo dla wybranych partnerów flotowych. Seryjne zastosowanie jest przewidziane jesienią 2018 roku w elektrycznych rowerach do trekkingu i jazdy w miastach, z systemem napędowym Bosch.
 
Układy napędowe i elektryfikacja: większa sprawność i przyjemniejsza jazda
 
Elektroniczne sterowanie silnika
Elektroniczne systemy sterowania silnika są podstawowym elementem wydajnej i ekonomicznej technologii, która umożliwi jednośladom spełnienie przyszłych przepisów dotyczących emisji spalin, takich jak Euro 5 i BS 6 (Bharat Stage), w tym OBD (On Board Diagnose). W połączeniu z zaawansowaną techniką czujników, systemy sterowania silnika są znacznie efektywniejsze niż konwencjonalne gaźniki i mogą zmniejszyć emisję CO2 nawet o 16 procent, w zależności od zastosowania pojazdu. Centralnym elementem tego nowego systemu sterowania jest jednostka sterująca firmy Bosch. Ten mały komputer analizuje wszystkie dane z czujników układu przeniesienia napędu i na podstawie tych danych dostosowuje takie parametry, jak zapłon i ilość paliwa.
Bosch ma w ofercie rozwiązanie dostosowane do każdego pojazdu, zarówno jednocylindrowego o małej pojemności, jednośladu o wysokiej mocy, jak i  quadu.
 
Układy napędowe do lekkich pojazdów elektrycznych
Za pomocą zintegrowanych układów do lekkich pojazdów elektrycznych, Bosch tworzy rozwiązania do mobilności w miastach. Dostępne są dwie wersje układu przeniesienia napędu: z silnikami o mocy do 3 kilowatów umieszczonymi w piastach oraz z silnikiem centralnym o mocy od 4 do 20 kilowatów. Silnik, jednostka sterująca (DriveSystem), akumulator, ładowarka, wyświetlacz oraz aplikacja są doskonale do siebie dopasowane, co umożliwia elektryfikację lekkich pojazdów elektrycznych na dwóch, trzech i czterech kołach.
 
*) rower elektryczny typu pedelec (skrót od angielskiego "pedal electric cycle"), w którym wspomaganie elektrycznym silnikiem działa tylko podczas pedałowania; wspomaganie elektryczne jazdy jest możliwe jedynie do momentu osiągnięcia prędkości 25 km/h
 
Więcej informacji:
http://www.bosch-mobility-solutions.de/de/unternehmen/messen-und-veranstaltungen/eicma
Odwiedź stoisko Bosch na targach EICMA 2017: Bosch ma odpowiednie rozwiązania dla motocykli i quadów przyszłości, zarówno w zakresie inteligentnych systemów wspomagania, łączności sieciowej czy nowej energii do napędu. Na targach EICMA 2017 Bosch prezentuje swoje najnowsze rozwiązania na stoisku G62 w hali 13.

AA34-17.11

Osoba odpowiedzialna za kontakt z dziennikarzami

Łukasz Kałucki - Forum Prasowe Bosch

Łukasz Kałucki

(22) 715 48 05

Pliki do pobrania

© Robert Bosch Sp. z o.o.