Strona startowa - Bosch w Polsce

Forum prasowe Bosch

Informacje prasowe
Konferencje prasowe
Informacje o firmie

Wyszukiwarka informacji

Dział


Szukana fraza



Zakres dat



Serwis e-mail

Wyślemy Ci informacje prasowe Bosch e-mailem

zapisz się

Informacje o firmie

Bosch w Polsce Bosch na świecie

Inne spółki Boscha w Polsce

BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Bosch Rexroth

Kanał RSS

Kanał RSS z informacjami prasowymi

subskrybuj

Rozwiązania Boscha w zakresie mobilności w mieście

Zdjęcia (1)

Zdjęcie do informacji: Rozwiązania Boscha w zakresie mobilności w mieście
Pobierz treść
8 grudnia 2017
Informacja prasowa
Części Samochodowe i Diagnostyka
liczba zdjęć: 1
· Połączony z siecią parking: oszczędność paliwa i czasu, mniejszy stres
· Systemy napędowe o napięciu 48 V: skutery elektryczne stają się częścią miejskiego krajobrazu
· 300 projektów dla przyszłych silników Diesla


COUP: Już dziś Bosch oferuje usługi mobilne dla dużych miast. Jednym z przykładów jest usługa wypożyczania elektrycznych skuterów COUP, która po debiucie w Berlinie została wprowadzona także w Paryżu. Bosch udostępnił 1600 e-skuterów – a jeszcze więcej jest w drodze. Z tej usługi może korzystać każda osoba mająca 21 lat lub więcej i posiadająca prawo jazdy kategorii B lub międzynarodowe. Aplikacja Coup pozwala użytkownikom znaleźć, zarezerwować i zapłacić za najbliższy e-skuter, a następnie po prostu odjechać –  a to wszystko bez kluczyka. Kask i dwa naładowane akumulatory są umieszczone pod siedzeniem. COUP zapewnia ładowanie akumulatorów, co oznacza, że klienci nie muszą się tym martwić. Skutery są zasilane energią elektryczną ze źródeł odnawialnych i mogą poruszać się z prędkością do 45 km/h. Użytkownicy mogą parkować skutery w specjalnie wyznaczonych strefach.
 
Intermodal: W lipcu 2017 r. Bosch uruchomił fazę testową dla asystenta mobilności, który analizuje dane w czasie rzeczywistym, aby znaleźć najszybszą trasę przejazdu przez miasto. Ta aplikacja skutecznie pomaga w dotarciu do celu osobom dojeżdżającym do pracy, pozwala miastom regulować natężenie ruchu i umożliwia dostawcom usług mobilnych na lepsze wykorzystanie różnych środków transportu.
 
Connected parking: Krok po kroku projekty Bosch pomagają ograniczyć stres związany z poszukiwaniem parkingu. Obecnie wyszukiwanie miejsca parkingowego odpowiada za jedną trzecią ruchu miejskiego. Niezależnie od tego czy chodzi o parkowanie bazujące na społeczności (ang. parking community-based), aktywne zarządzanie parkingami czy automatyczne parkowanie (ang. automated valet parking) – rozwiązania Bosch w zakresie połączonego z siecią i zautomatyzowanego parkowania oszczędzają czas i paliwo oraz nerwy.
 
Znajdowanie miejsca parkingowego: Parking bazujący na społeczności Bosch upraszcza wyszukiwanie odpowiedniego miejsca. Korzystając z czujników ultradźwiękowych systemu wspomagania parkowania, samochody identyfikują i mierzą luki między zaparkowanymi samochodami, gdy je mijają. Zgromadzone dane są przesyłane w czasie rzeczywistym na cyfrową mapę miejsc parkingowych, która może pomóc w pokierowaniu do dostępnego miejsca. Bosch wraz z Mercedes-Benz i innymi producentami testuje tę usługę w niemieckich miastach i innych krajach w  Europie. W przyszłości system ma zostać rozszerzony o możliwość cyfrowego płacenia za parkowanie.
 
Samochód połączony z siecią: Do 2025 r. łączność sieciowa wyraźnie zmieni sposób jazdy każdego kierowcy. Połączone z siecią funkcje pozwolą zaoszczędzić prawie 400 000 ton CO2 – to tyle, co duży niemiecki park narodowy w Schwarzwaldzie może przechwycić w ciągu trzech lat. Koncepcje takie jak parkowanie bazujące na społeczności i aktywne zarządzanie parkingami pozwolą zmniejszyć liczbę przejechanych kilometrów w poszukiwaniu miejsc parkingowych o 480 milionów, a wysoce zautomatyzowana jazda pomoże dodatkowo zaoszczędzić paliwo.
 
RDE: W tym roku pierwsze modele samochodów z silnikami Diesla, spełniające normę Euro 6, zostaną dopuszczone do ruchu po przejściu testów emisji spalin RDE (Real Driving Emissions), czyli w realnych warunkach drogowych. Bosch realizuje obecnie około 300 projektów RDE ze swoimi klientami. Firma chce wspierać producentów samochodów w ich wysiłkach, aby jeszcze bardziej obniżyć emisje dwutlenku azotu w pojazdach z silnikami wysokoprężnymi. Bosch już wykazał w miejskich jazdach testowych, że jest to możliwe.
 
Filtry cząstek stałych: W Europie Bosch nie będzie już rozwijać projektów w zakresie silników o zapłonie iskrowym, które nie są wyposażone w filtr cząstek stałych. Takie filtry pomogły znacznie zmniejszyć emisję cząstek stałych w silnikach wysokoprężnych, a teraz taki cel został wyznaczony w stosunku do silników benzynowych.
 
48-woltowy napęd dla lekkich pojazdów elektrycznych: Bosch opracował precyzyjnie dopasowany 48-woltowy układ napędowy obejmujący silnik, jednostkę sterującą, akumulator, ładowarkę, wyświetlacz i aplikację. Ten układ napędowy zapewnia sprawną mobilność w mieście, a dzięki szybkiemu przyspieszaniu zwiększa przyjemność z jazdy. Niezależnie od tego, czy chodzi o pojazd dwu-, trzy- lub czterokołowy, ten system jest dostępny dla wszystkich klas lekkich pojazdów elektrycznych. Ponieważ składa się z już istniejących części samochodowych, producenci aut będą korzystać z już przetestowanych produktów i poświęcać mniejsze nakłady na opracowanie projektu. To daje zarówno producentom OEM, jak i nowym graczom na rynku, możliwość wypuszczenia pojazdu w ciągu od 12 do 18 miesięcy.

AA35-12.17

Osoba odpowiedzialna za kontakt z dziennikarzami

Łukasz Kałucki - Forum Prasowe Bosch

Łukasz Kałucki

(22) 715 48 05

Pliki do pobrania

© Robert Bosch Sp. z o.o.