Strona startowa - Bosch w Polsce

Forum prasowe Bosch

Informacje prasowe
Konferencje prasowe
Informacje o firmie

Wyszukiwarka informacji

Dział


Szukana fraza



Zakres dat



Serwis e-mail

Wyślemy Ci informacje prasowe Bosch e-mailem

zapisz się / zmień / usuń

Informacje o firmie

Bosch w Polsce Bosch na świecie

Inne spółki Boscha w Polsce

BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Bosch Rexroth

Kanał RSS

Kanał RSS z informacjami prasowymi

subskrybuj

Najważniejsze rozwiązania firmy Bosch na konferencji Bosch ConnectedWorld w Berlinie

Zdjęcia (5)

Zdjęcie do informacji: Najważniejsze rozwiązania firmy Bosch na konferencji Bosch ConnectedWorld w Berlinie
Zdjęcie do informacji: Najważniejsze rozwiązania firmy Bosch na konferencji Bosch ConnectedWorld w Berlinie
Zdjęcie do informacji: Najważniejsze rozwiązania firmy Bosch na konferencji Bosch ConnectedWorld w Berlinie
Zdjęcie do informacji: Najważniejsze rozwiązania firmy Bosch na konferencji Bosch ConnectedWorld w Berlinie
Zdjęcie do informacji: Najważniejsze rozwiązania firmy Bosch na konferencji Bosch ConnectedWorld w Berlinie
Pozostałe zdjecia
Pobierz treść
21 lutego 2018
Informacja prasowa
Informacje ekonomiczne
liczba zdjęć: 5
Berlin/Stuttgart – Od inteligentnej rękawicy wykorzystywanej w produkcji, poprzez cyfrowego „anioła stróża” czuwającego nad bezpieczeństwem kierowców, aż do kuchni zintegrowanej z internetem: podczas konferencji branży IoT Bosch ConnectedWorld w Berlinie koncern zaprezentuje swoje rozwiązania dla świata zintegrowanego z internetem. W domu, w pracy oraz w podróży – dzięki innowacyjnym produktom i usługom zadania wykonywane na co dzień stają się bardziej komfortowe, bezpieczniejsze i efektywniejsze. 
 
Produkty i rozwiązania związane z produkcją zintegrowaną:
ActiveAssist – asystent montażu: system asystujący podczas montażu prowadzi pracownika krok po kroku przez kolejne czynności tego etapu produkcji. Dzięki etykietom RFID (radio frequency identification; zdalna identyfikacja radiowa) system rozpoznaje dany element i dostarcza informacji o wszystkich koniecznych krokach. Przykładowo, system znakuje za pomocą sygnałów świetlnych te pojemniki materiałowe, w których znajdują się śruby i inne elementy potrzebne do wykonania kolejnej czynności. Kamera 3D rozpoznaje ruchy pracownika. Można w ten sposób skorygować błędy i użycie niewłaściwych części. Korzyść: odciążenie pracownika, wzrost jakości produktów.
 
Intelligent Glove – inteligentna rękawica: iGlove jest wyposażona w wysokiej czułości sensory i wykorzystuje się ją przy produkcji zintegrowanej w sieci. Rękawica rozpoznaje ruchy dłoni i pomaga skrócić fazę przyuczania nowych pracowników. Ponadto rękawica instruuje pracownika, jak prawidłowo wykonać poszczególne kroki montażowe lub dokumentuje etapy produkcji, np. pobranie elementów. Dane są przekazywane przez Bluetooth do komputera lub na smartfon i tam porównywane z wcześniej zapisanymi sekwencjami ruchów.
 
ActiveCockpit – asystent produkcji: pokaźnych rozmiarów wyświetlacz informuje pracowników działów produkcyjnych o aktualnym stanie produkcji. Korzyść: szybsze przetwarzanie informacji, przejrzysta analiza i wynikające z niej zdefiniowanie zadań usprawniających procedury. Dzięki temu proces produkcji staje się transparentny. Korzystają na tym, zarówno pracownicy, jak i firmy, ponieważ przykładowo problem złego doboru rozmiaru śrub używanych podczas pracy można szybko zidentyfikować. Redukuje to liczbę przestojów, poprawia poziom jakości produktów i zmniejsza ew. koszty wycofywania produktów z rynku.
 
Zintegrowane rozwiązania i produkty w segmencie Living:
Aplikacja Vivatar – cyfrowy anioł stróż": jogging po zmroku, konieczność powrotu do domu pieszo, ponieważ odjechał już ostatni autobus – samotne przemieszczanie się późną porą nie należy do przyjemności. W takich sytuacjach pomocna jest aplikacja Vivatar firmy Bosch – cyfrowy „anioł stróż". Użytkownicy mogą połączyć się za pomocą sieci komórkowej i GPS-u z przyjaciółmi lub rodziną i zapewnić sobie wirtualne towarzystwo bliskiej osoby. Użytkownik sam decyduje, kiedy i czyjego towarzystwa potrzebuje. W wersji Vivatar Premium użytkownicy mają przez całą dobę dostęp do usługi usługę Bosch Emergency Assistant (zespół przeszkolonych osób oferujących profesjonalną pomoc w nagłych wypadkach).
 
Climo – niewielki moduł, umożliwiający oddychanie lepszym powietrzem: moduł wielkości pudełka na buty mierzy jakość powietrza w czasie rzeczywistym. Moduł został zaprojektowany przez firmę Bosch we współpracy z Intelem i jest sto razy mniejszy i dziesięć razy tańszy niż konwencjonalne systemy pomiaru jakości powietrza. W sumie Climo mierzy i analizuje 12 parametrów: oprócz temperatury i wilgotności powietrza, także dwutlenek węgla, tlenek azotu, a nawet stężenie pyłków roślin w powietrzu. Na podstawie zebranych informacji miasta mogą szybko i efektywnie podejmować działania mające na celu poprawę jakości powietrza. Dane dostarczane przez Climo są pomocne na przykład do zarządzania ruchem na drogach. Także chorzy na astmę lub alergicy dowiedzą się za pomocą dedykowanej aplikacji, czy w danym dniu bezpieczniej jest pozostać w domu, lub których części miasta należy unikać.
 
Home Connect – Platforma dla zintegrowanych kuchni: Home Connect to nazwa platformy stworzonej przez spółkę zależną Bosch BSH z myślą o kuchniach wyposażonych w urządzenia podłączone do internetu. Niezależnie od aktualnego miejsca pobytu użytkownik może sterować sprzętem AGD firmy Bosch oraz innych producentów. Już teraz platforma Home Connect, posiadająca ok. 30 partnerów, jest największym cyfrowym ekosystemem w segmencie zintegrowanych kuchni. Koncern zawiera na bieżąco umowy z kolejnymi partnerami, rozszerzając ofertę o praktyczne funkcje i usługi. Pod koniec ubiegłego roku spółka BSH nabyła 65% udziałów w berlińskim start-upie Kitchen Stories. W planach jest udostępnienie na platformie Home Connect aplikacji z przepisami kucharskimi. Wśród oferowanych usług użytkownicy znajdą także obsługę urządzeń za pomocą asystenta głosowego. Dzięki temu urządzeniami Bosch można sterować do wyboru za pomocą Amazon Alexa (Niemcy), Google Home (Wlk. Brytania) lub Ding Dong (Chiny).
 
Predicitive Maintenance – Zdalna diagnoza dla dźwigów osobowych: Od ponad 30 lat Bosch współpracuje z pogotowiem dźwigowym nad tym, aby w przypadku awarii można było szybciej uwolnić ludzi. Teraz koncern poszedł o krok dalej, tworząc rozwiązanie zapobiegające awariom. Innowacja: Predictive Maintenance. Zintegrowane z internetem czujniki i kamery umieszczone w instalacji dźwigu monitorują i odpowiednio wcześnie zgłaszają serwisowi usterki, które mogą doprowadzić do awarii. Dzięki temu można wykonać prace konserwacyjne i naprawcze, zanim dojdzie do unieruchomienia dźwigu.
 
Platforma Connected Building – rozwiązanie dla inteligentnych budynków: oparte na czujnikach i chmurze obliczeniowej rozwiązanie analizuje dane dotyczące np. jakości powietrza czy obecności osób w budynku. W ten sposób platforma staje się bazą dla efektywnego zarządzania budynkiem. Okna i drzwi są w razie potrzeby zamykane, maleje zużycie energii. Platforma dostarcza także informacji o wykorzystaniu pomieszczeń i obłożeniu stanowisk pracy. W biurach, które mają elastyczną organizację stanowisk pracy, pracownik może w ten sposób szybko znaleźć wolne miejsce do pracy, można także w bardziej efektywny sposób zarządzać oświetleniem oraz serwisem sprzątającym. Wiedza na temat obecności osób i lokalizacja wyposażenia pomaga w optymalizacji procesów i procedur w budynkach, np. w obiektach komercyjnych lub szpitalach. Rozwiązanie zostało opracowane na bazie należącej do firmy platformy programistycznej Bosch IoT Suite.
 
Rozwiązania Bosch w segmencie Mobility
COUP Zarezerwuj, zapłać, jedź – usługa udostępniania e-skuterów COUP to  prosta alternatywa dla transportu publicznego, samochodów prywatnych lub taksówek. Po Berlinie i Paryż e-skutery pojawią się latem 2018 roku na ulicach Madrytu. Dzięki aplikacji COUP jej użytkownik może bez problemu zarezerwować znajdujący się najbliżej e-skuter i cieszyć się jazdą.
 
moveBW – w lipcu 2017 r. Bosch rozpoczął fazę testową multimodalnego asystenta mobilności moveBW. Usługa wykorzystuje dane w czasie rzeczywistym, aby znaleźć najprostszą drogę przez miasto. Pozwala ona szybko i elastycznie docierać do miejsca docelowego, a jednocześnie wpływa pozytywnie na zmiany w zarządzaniu ruchem w mieście.
 
myScotty – Korzystając z aplikacji myScotty użytkownicy są zawsze mobilni dzięki różnym ofertom transportu – od usług sharingu dla samochodów, skuterów i rowerów, a kończąc na taksówkach i autach z wypożyczalni. Użytkownicy rezerwują i płacą za usługi za pomocą smartfonu. Aby korzystać z myScotty, każdy użytkownik weryfikuje swoją tożsamość na jednorazowym czacie wideo; start-up obsługuje proces rejestracji i weryfikacji u różnych dostawców.
 
Community-Based Parking – Dzięki wyszukiwarce miejsc parkingowych bazującej na społeczności Community-Based Parking, Bosch wyręcza kierowcę w poszukiwaniu odpowiedniego miejsca dla jego samochodu. Korzystając z czujników ultradźwiękowych systemu wspomagania parkowania, samochody identyfikują i mierzą wolne przestrzenie między zaparkowanymi pojazdami, gdy je mijają. Zebrane dane są przesyłane do cyfrowej mapy miejsc parkingowych, która jest dostępna dla użytkowników społeczności.
 
Automated Valet Parking – Kierowca opuszcza swój pojazd przy wjeździe do garażu i wydaje mu polecenia za pomocą aplikacji na smartfonie. Samochód sam szuka wolnego miejsca i parkuje na nim automatycznie. Jednym z czynników, który sprawił, że w pełni zautomatyzowany system parkowania staje się rzeczywistością, jest inteligentna infrastruktura parkingu, która umożliwia łączenie się z oprogramowaniem pokładowym pojazdu.
 
Aktualizacja oprogramowania over-the-air – To, co w przypadku smartfonów jest oczywistością, Bosch wprowadza także do samochodów: aktualizacje oprogramowania będą pobierane z chmury obliczeniowej. Umożliwia to także pobieranie dodatkowych funkcji, takich jak cyfrowa mapa miejsc parkingowych.
 
Perfectly keyless  – Cyfrowy kluczyk do samochodu. Aby z niego skorzystać, kierowca pobiera aplikację na smartfon i łączy z nią swój samochód. Kiedy to zrobi, smartfon generuje jednorazowy klucz zabezpieczenia, który pasuje do cyfrowego zamka pojazdu. Właściciel może za pomocą Perfectly keyless udostępnić swoje auto innym osobom, np. członkom rodziny lub znajomym.
Prewencyjna diagnostyka pojazdów – Dzięki usłudze diagnostyki prewencyjnej, stan kluczowych części samochodowych takich jak akumulator, filtr paliwa lub klocki hamulcowe, jest analizowany w trakcie codziennej eksploatacji z wykorzystaniem danych z chmury. Jeśli wskazują one stan zużycia kwalifikujący je do wymiany, kierowca otrzymuje stosowny komunikat. Zapobiega to nagłej awarii samochodu na drodze.
 
Concierge service – Dzięki usłudze „concierge service” kierowcy mają zawsze przy sobie osobistego asystenta. Pomaga on znaleźć im najbliższy urząd pocztowy, zarezerwować stolik w restauracji, kupić bilet na koncert czy znaleźć atrakcje w obcym mieście. W momencie dotarcia do miasta docelowego, concierge wysyła informacje adresowe bezpośrednio do nawigacji.
 
Secure Truck Parking – Dostępna w całej Europie usługa Secure Truck Parking firmy Bosch pomaga kierowcom ciężarówek znaleźć odpowiednie i bezpieczne miejsce parkingowe. Przedsiębiorstwa spedycyjne i kierowcy ciężarówek mogą korzystać z bezpłatnego portalu internetowego, a w przyszłości także z aplikacji, aby rezerwować miejsca postojowe zlokalizowane wzdłuż trasy – z wyprzedzeniem lub już w drodze. Pozwala to na lepsze planowanie przejazdu, z uwzględnieniem przerw po drodze.
 
eCall do ratowania życia  – Od kwietnia 2018 rok system automatycznego powiadamiania ratunkowego eCall będzie w standardowym wyposażeniu wszystkich nowych pojazdów silnikowych. Bosch opracował rozwiązanie akcesoryjne retrofit eCall dla pojazdów, które nie są seryjnie wyposażone w urządzenie eCall. Umieszczane w miejscu zapalniczki samochodowej retrofit eCall wykorzystuje czujniki przyspieszenia oraz inteligentne algorytmy w celu wykrycia czy pojazd uległ wypadkowi. W nagłym przypadku specjalna aplikacja przekazuje dane do centrum serwisowego. Pozwala to szybciej reagować służbom ratunkowym, zwiększając tym samym szanse na uratowanie życia.
 
Integracja smartfonów mySPIN – Korzystanie z nawigacji, usług streamingu lub kalendarza, nawet podczas prowadzenia samochodu lub jazdy na motocyklu? Tak, dzięki rozwiązaniu mySPIN. Integruje ono smartfon i jego aplikacje w systemie multimedialnym pojazdu. Wkrótce możliwe będzie zintegrowanie i wyświetlanie danych z chmury w czasie rzeczywistym. Te dane mogą ostrzegać kierowców o niebezpiecznych lub nieprzewidzianych sytuacjach, jak choćby korek na drodze.
 
Aplikacja Driving – Ta aplikacja umożliwia kierowcom bezpieczne korzystanie z aplikacji telefonicznych, nawigacyjnych, komunikacyjnych i muzycznych za pomocą poleceń głosowych i gestów wykonywanych w czasie prowadzenia pojazdu. Teraz kierowcy nie muszą już patrzeć na ekran smartfonu lub go dotykać i mogą skoncentrować się na drodze. Aplikacja Driving firmy Bosch zapewnia wygodę i rozrywkę kierowcom, których pojazdy nie są wyposażone w system multimedialny.
 
Connected horizon – Horyzont  połączony z siecią (ang. connected horizon) sprawia, że jazda jest jeszcze bezpieczniejsza i wygodniejsza. Dostarcza dane o ruchu drogowym, korkach i wypadkach, dane topograficzne tras, w tym wzniesienia i promienie zakrętów oraz dane o infrastrukturze, takie jak znaki drogowe i ograniczenia prędkości – wszystko w czasie rzeczywistym. System pozwala pojazdom myśleć z wyprzedzeniem, zwiększając w ten sposób bezpieczeństwo i komfort.
 
Radar Road Signature – W przypadku autonomicznej jazdy samochodem  niezbędne są mapy o wysokiej rozdzielczości. Korzystając z informacji dostarczanych przez czujniki radarowe, Bosch opracował usługę lokalizacji pod nazwą Radar Road Signature. Można ją zintegrować z mapami o wysokiej rozdzielczości w celu  precyzyjnego określania pozycji na pasie ruchu.
 
Prognozowanie warunków drogowych – Ta usługa Boscha poprawia bezpieczeństwo na drogach. Przyczepność pojazdu na nawierzchni jest różna w zależności od pory roku i pogody, co wymaga od kierowcy lub auta autonomicznego modyfikacji stylu jazdy w celu uniknięcia krytycznych sytuacji. Bosch opracował własną usługę opartą na danych z chmury, aby zapewnić dostęp do informacji o stanie nawierzchni dróg. Usługa korzysta z czujników układu stabilizacji toru jazdy ESP, aby określić stan nawierzchni i współczynnik tarcia. Dane te są następnie przesyłane w czasie rzeczywistym do podłączonych do sieci pojazdów za pośrednictwem chmury.
 
Aplikacja do ładowania i płatności – Bosch razem z producentami samochodów, w tym Mercedes-Benz, smart i Renault, opracował aplikacje Charging App do ładowania pojazdów elektrycznych. Klienci korzystający z aplikacji mają dostęp do 17 400 stacji ładowania w pięciu krajach na terenie Europy. Wkrótce aplikacja zostanie zaktualizowana o kolejne miejsca.
 

EK08-02.18

Osoba odpowiedzialna za kontakt z dziennikarzami

Marta Surowiec - Forum Prasowe Bosch

Marta Surowiec

(22) 715 48 06

Pliki do pobrania

© Robert Bosch Sp. z o.o.