Strona startowa - Bosch w Polsce

Forum prasowe Bosch

Informacje prasowe
Konferencje prasowe
Informacje o firmie

Wyszukiwarka informacji

Dział


Szukana fraza



Zakres dat



Serwis e-mail

Wyślemy Ci informacje prasowe Bosch e-mailem

zapisz się / zmień / usuń

Informacje o firmie

Bosch w Polsce Bosch na świecie

Inne spółki Boscha w Polsce

BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Bosch Rexroth

Kanał RSS

Kanał RSS z informacjami prasowymi

subskrybuj

Światowa premiera nowego pojazdu koncepcyjnego Bosch do transportu wahadłowego


Bosch już dziś przedstawia mobilność jutra na targach CES 2019 w Las Vegas

Zdjęcia (3)

Zdjęcie do informacji: Światowa premiera nowego pojazdu koncepcyjnego Bosch do transportu wahadłowego
Zdjęcie do informacji: Światowa premiera nowego pojazdu koncepcyjnego Bosch do transportu wahadłowego
Zdjęcie do informacji: Światowa premiera nowego pojazdu koncepcyjnego Bosch do transportu wahadłowego
Pobierz treść
13 grudnia 2018
Informacja prasowa
Części Samochodowe i Diagnostyka
liczba zdjęć: 3
· Dr Markus Heyn, członek zarządu firmy Bosch: „W przyszłości każdy pojazd na drodze będzie korzystał z usług cyfrowych Bosch"
· Ekosystem usług mobilnych Bosch sprawia, że transport wahadłowy jest elastyczny i odpowiedni do codziennego użytku
· Bosch automatyzuje, łączy z siecią i elektryfikuje pojazdy w transporcie wahadłowym


Minimalistyczna, ale przestronna bryła wypełniona światłem, z futurystycznym poszyciem zewnętrznym składającym się z ekranów i szkła – tak architekci mogliby opisać nowatorską budowlę, choć w rzeczywistości opis pasuje również do zupełnie nowej klasy pojazdów, które zmieniają pojmowanie mobilności. Chodzi o elektryczne pojazdy poruszające się wahadłowo bez kierowcy, które prześlizgują się niemal bezszelestnie przez centra miast i są połączone za pomocą sieci ze swoim otoczeniem. Widok takich pojazdów na ulicach naszych miast, bez względu na to, czy przewożą towary czy ludzi, stanie się wkrótce powszechny. Bosch dostarcza komponenty i systemy do automatyzacji, łączenia z siecią i otoczeniem oraz elektryfikowania pojazdów poruszających się wahadłowo. Jednak stworzenie tych pojazdów nie będzie możliwe bez usług mobilnych. W przyszłości Bosch będzie je oferować tworząc ekosystem. Taki ekosystem będzie obejmował zarówno rezerwację, udostępnianie i platformy sieciowe, jak i usługi parkowania i ładowania akumulatorów oraz rozwiązania software do zarządzania i serwisowania pojazdów, a także usługi informacyjno-rozrywkowe, z których pasażerowie korzystają w czasie podróży. „Bosch opracowuje unikatowy w skali światowej pakiet sprzętu, oprogramowania i usług mobilnych dla autobusów wahadłowych, aby zapewnić mobilność w przyszłości" – mówi dr Markus Heyn, członek zarządu Robert Bosch GmbH. Podczas największych na świecie targów elektroniki użytkowej CES 2019 w Las Vegas, Bosch zaprezentuje pojazd koncepcyjny z pełnym zakresem jego usług.  

Usługi Bosch dla użytkowników i operatorów transportu wahadłowego
Pojawienie się segmentu autobusów wahadłowych wynika z rosnącego zapotrzebowania na usługi przewozowe. W samej Europie, Stanach Zjednoczonych i Chinach już w 2020 roku na drogach pojawi się około miliona takich wahadłowych autobusów na żądanie, których liczba wzrośnie do 2,5 miliona sztuk w 2025 roku (źródło: Roland Berger). Wiele z tych pojazdów będzie w pełni elektrycznych i najpóźniej do połowy przyszłej dekady staną się całkowicie autonomiczne. Dlatego w każdym centymetrze kwadratowym pojazdu koncepcyjnego znajduje się odpowiednia technologia Bosch – od elektrycznego układu napędowego i czujników monitorujących całe otoczenie po sterowanie łącznością sieciową i komputery pokładowe. Aby środki transportu na żądanie były przystosowane do elastycznego codziennego użytku, muszą być połączone z usługami mobilnymi. „W przyszłości każdy pojazd będzie korzystał z usług cyfrowych Bosch" – mówi Heyn. Usługi te umożliwiają użytkownikom rezerwowanie pojazdów, ich współdzielenie z innymi pasażerami i opłacanie podróży. Ładowanie, naprawa i serwisowanie pojazdów, a także planowanie trasy i czynności administracyjne również wymagają usług, które Bosch zaoferuje operatorom flot tych autobusów w postaci ekosystemu płynnie połączonego z siecią.
 
Rezerwacja i udostępnianie
Użytkownicy mogą łatwo zarezerwować transport przez smartfona, niezależnie od tego, czy odpoczywają na kanapie, czy siedzą przy biurku w pracy. Algorytm identyfikuje pojazd znajdujący się najbliżej żądanej lokalizacji i znajduje innych użytkowników, którzy chcą podróżować podobną trasą. Im więcej pasażerów skorzysta z jednego autobusu, tym tańsza będzie podróż dla każdego. Takie podejście zmniejsza również natężenie ruchu w miastach i łagodzi wpływ na środowisko. Bosch opracowuje niezbędne do tego celu platformy z oprogramowaniem. Gdy autobus podjeżdża do żądanego punktu odbioru, użytkownik ponownie używa smartfonu, aby się zidentyfikować – umożliwia to usługa dostępu cyfrowego Bosch Perfectly Keyless . Pojazd rozpoznaje smartfon właściciela jako jednoznaczny cyfrowy odcisk palca i otwiera drzwi tylko jemu. W ten sposób każdy pasażer zawsze otrzymuje miejsce, które zarezerwował.

Wygodne wnętrze
Bosch zaprojektował wnętrze swojego pojazdu koncepcyjnego, aby zapewnić przestrzeń dla czterech pasażerów. Umieszczenie foteli naprzeciw siebie pozwala zmaksymalizować przestrzeń na nogi i zwiększa wygodę. Na ścianach znajdują się ekrany, z których może korzystać indywidualnie każdy pasażer lub grupa, na przykład rodzina czy koledzy z biura. Smartfony z wbudowanym Wi-Fi mogą bezproblemowo zintegrować się z systemem informacyjno-rozrywkowym dzięki technologii łączności Bosch. Usługa Concierge zamienia pojazd w osobistego asystenta. Jest on najlepiej poinformowany i może w każdej chwili przekazać pasażerom zalecenia, rezerwacje, prognozy pogody i wskazówki dotyczące podróży. Po przybyciu na miejsce pasażerowie mogą zapłacić za podróż za pomocą usługi płatności elektronicznych Bosch ePayment-Service.
 
Serwisowanie i zarządzanie
Usługi Bosch nie kończą się wraz z zakończeniem przejazdu. Bazujący na kamerach system do monitorowania wnętrza pojazdu sprawdza czy ktoś nie zapomniał swojego telefonu lub torebki. Jeśli pasażer zapomni o czymś, pojazd informuje o tym bezpośrednio za pośrednictwem smartfona. Kamery mogą również wykrywać gumę do żucia na siedzeniu lub przewrócony kubek kawy – innymi słowy czy autobus wymaga czyszczenia, i może natychmiast wdrożyć niezbędne czynności. Dzięki temu każdy pasażer może rozpocząć podróż w czystym pojeździe. Usługa Bosch dotycząca bezprzewodowych aktualizacji (service for over-the-air updates) może określić, czy wersja oprogramowania w pojeździe jest najnowsza. Usługa wykrywa, kiedy jest dostępna aktualizacja oprogramowania. Dzięki czujnikom zainstalowanym we wnętrzu możliwa jest diagnostyka predykcyjna, czyli monitorowanie stanu kluczowych podzespołów i ostrzeganie o tym pojazdu, uprzedzając tym samym usterkę.
 
W przyszłości Bosch powiąże aktualizacje z chmury i diagnostykę predykcyjną w kompleksową platformę łączności. Da to producentom pojazdów i operatorom transportu wahadłowego ciągły podgląd stanu floty, dzięki czemu pojazdy będą zawsze gotowe do wykorzystania. I wreszcie, bezpieczeństwo pojazdów będzie zapewnione dzięki rozwiązaniom ESCRYPT, spółki zależnej Bosch.

AA35-12.18

Osoba odpowiedzialna za kontakt z dziennikarzami

Łukasz Kałucki - Forum Prasowe Bosch

Łukasz Kałucki

(22) 715 48 05

Pliki do pobrania

© Robert Bosch Sp. z o.o.