Strona startowa - Bosch w Polsce

Forum prasowe Bosch

Informacje prasowe
Konferencje prasowe
Informacje o firmie

Wyszukiwarka informacji

Dział


Szukana fraza



Zakres dat



Serwis e-mail

Wyślemy Ci informacje prasowe Bosch e-mailem

zapisz się / zmień / usuń

Informacje o firmie

Bosch w Polsce Bosch na świecie

Inne spółki Boscha w Polsce

BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Bosch Rexroth

Kanał RSS

Kanał RSS z informacjami prasowymi

subskrybuj

Jubileusz Buderusa – to już 25 lat obecności marki na polskim rynku

Zdjęcia (2)

Zdjęcie do informacji: Jubileusz Buderusa – to już 25 lat obecności marki na polskim rynku
Zdjęcie do informacji: Jubileusz Buderusa – to już 25 lat obecności marki na polskim rynku
Pobierz treść
25 czerwca 2019
Informacja prasowa
Technika Grzewcza
liczba zdjęć: 2
25 lat temu w Polsce rozpoczęła swoją działalność marka Buderus należąca do Grupy Bosch Thermotechnik GmbH – obecnie największego producenta systemów grzewczych w Europie. W Polsce Buderus oferuje kompleksową ofertę innowacyjnych systemów grzewczych, wykorzystujących gaz oraz olej. Ogromną rolę w asortymencie marki Buderus odgrywają również systemy wykorzystujące energię odnawialną.
 


Jak to się zaczęło?
Firma Bosch rozpoczęła budowę struktur handlowych w Polsce w 1992 roku. Dwa lata później, w maju w 1994 roku rozpoczęła swoją działalność Buderus Technika Grzewcza Sp. z o.o. – spółka-córka Buderus GmbH. Pierwszymi produktami produkowanymi przez Buderus były kotły żeliwne. Stanowiły one 90% obrotu. Już 4 lata od startu działalności w Polsce marka obchodziła swój podwójny jubileusz –
100-lecie pierwszego patentu Buderusa na członowy kocioł grzewczy z żeliwa szarego i 50-lecie wytwarzania regulatorów.
 
Wkraczając na rynek w 1994 roku Buderus sprzedawał ok. 400 kotłów rocznie. Teraz jest to ok. 17 500 urządzeń. Obecnie najwyższą dynamikę sprzedaży uzyskują odnawialne źródła ciepła – głownie pompy ciepła. Przez te lata marka bardzo rozwinęła się technologicznie. 25 lat temu Buderus jako jedyny na rynku opatentował technologię „Thermostream”, umożliwiającą pracę bez regulacji temperatury wody na powrocie.
 
Aktualnie  udział kotłów kondensacyjnych w sprzedaży stanowi min. 95% udziału w sprzedaży, a coraz większe znaczenie w sprzedaży ma automatyka – inteligentne  sterowanie cyfrowe z możliwością zarządzenia urządzeniami z poziomu smartfona.
 
Istotną rolę w rozwoju marki pełnią również szkolenia. Na początku czerwca br. Buderus otworzył nowoczesne, zmodernizowane Centrum Szkoleniowe dla instalatorów, serwisantów, handlowców oraz projektantów. Cały obiekt dostosowany jest do aktualnych nowoczesnych wizualizacji marki Buderus.
 
Buderus to jakość
Klienci cenią markę Buderus przede wszystkim za wysoką jakość produktów.
Marka była wielokrotnie nagradzana zarówno przez instytucje i stowarzyszenia branżowe, jak również przez samych konsumentów. Trzy razy marka została uhonorowana wyróżnieniem „Super Marka”, które podkreśla niesłabnącą pozycję marki na rynku oraz wysoki poziom zaufania klientów. Na przestrzeni lat Buderus został również doceniony na nowoczesne rozwiązania technologiczne otrzymując tytuł „Lider Nowych Technologii” dla przedsiębiorstw i instytucji wdrażających nowe technologie oraz przestrzegających najwyższych standardów jakości. Buderus może pochwalić się również takimi wyróżnieniami jak Budowlana Marka Roku (trzy tytuły), „Złoty Instalator” czy „Konsumencki Lider Jakości”. A to tylko niektóre z przyznanych nagród i tytułów.
 
Szerokie portfolio
Obecnie Buderus zapewnia kompleksową ofertę innowacyjnych systemów grzewczych o mocy od 2,0 kW do 1,85 MW. Oferta obejmuje kotły: stojące, wiszące, konwencjonalne i kondensacyjne. Źródłem paliwa może być: gaz lub olej. Ważną rolę w asortymencie marki Buderus odgrywają także systemy wykorzystujące energię odnawialną: kolektory słoneczne i pompy ciepła. W ofercie Buderus można znaleźć także systemy regulacji, grzejniki, elementy wyposażenia kotłowni i instalacji c.o., bloki energetyczne oraz podgrzewacze c.w.u.
 
Nasze bogate portfolio to źródło naszego sukcesu. Przez ostatnie lata zaobserwowaliśmy znaczącą zmianę w świadomości naszych klientów jeśli chodzi wybór urządzeń grzewczych. Użytkownicy coraz częściej zwracają uwagę nie tylko na parametry, ale również na ekologiczny aspekt urządzenia, wygląd oraz komfort zarządzania za pomocą smartfona. Przez te 25 lat odpowiadaliśmy na aktualne potrzeby naszych klientów i właśnie dzięki temu udało nam się zbudować silną markę. Planujemy dalej rozwijać nasze portfolio w oparciu o najnowsze trendy technologiczne w branży grzewczej – podsumował Krzysztof Ciemięga, Dyrektor Generalny Bosch Termotechnika.
 
Ogromny asortyment kotłów grzewczych, palników, systemów regulacyjnych, zasobników c.w.u., urządzeń solarnych, pomp ciepła, systemów wentylacji i osprzętu umożliwia dostęp do nieograniczonych rozwiązań, praktycznie do każdego systemu grzewczego.

TT8.19

Osoba odpowiedzialna za kontakt z dziennikarzami

Hanna Żurek - Forum Prasowe Bosch

Hanna Żurek

(22) 715 42 17

Pliki do pobrania

© Robert Bosch Sp. z o.o.