Strona startowa - Bosch w Polsce

Forum prasowe Bosch

Informacje prasowe
Konferencje prasowe
Informacje o firmie

Wyszukiwarka informacji

Dział


Szukana fraza



Zakres dat



Serwis e-mail

Wyślemy Ci informacje prasowe Bosch e-mailem

zapisz się / zmień / usuń

Informacje o firmie

Bosch w Polsce Bosch na świecie

Inne spółki Boscha w Polsce

BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Bosch Rexroth

Kanał RSS

Kanał RSS z informacjami prasowymi

subskrybuj

Światowa premiera: Bosch i Daimler uzyskują zgodę na parkowanie bez kierowcy i bez nadzoru człowieka

Zdjęcia (4)

Zdjęcie do informacji: Światowa premiera: Bosch i Daimler uzyskują zgodę na parkowanie bez kierowcy i bez nadzoru człowieka
Zdjęcie do informacji: Światowa premiera: Bosch i Daimler uzyskują zgodę na parkowanie bez kierowcy i bez nadzoru człowieka
Zdjęcie do informacji: Światowa premiera: Bosch i Daimler uzyskują zgodę na parkowanie bez kierowcy i bez nadzoru człowieka
Zdjęcie do informacji: Światowa premiera: Bosch i Daimler uzyskują zgodę na parkowanie bez kierowcy i bez nadzoru człowieka
Pozostałe zdjecia
Pobierz treść
23 lipca 2019
Informacja prasowa
Części Samochodowe i Diagnostyka
liczba zdjęć: 4
· Automated valet parking jest pierwszą na świecie w pełni zautomatyzowaną funkcją parkowania bez kierowcy (SAE Level 4)[1], która została dopuszczona przez władze
· Codzienne użytkowanie systemu na parkingu Muzeum Mercedes-Benz w Stuttgarcie
· Zautomatyzowany system parkowania odbiera i dostarcza pojazd w sposób całkowicie niezależny
· Bosch dostarcza infrastrukturę, natomiast Daimler rozwiązania techniczne w pojazdach
· Specjalne zezwolenie wydane przez władze administracyjne regionu Stuttgartu w ścisłej współpracy z ministerstwem transportu Badenii-Wirtembergii po dokonaniu oceny przez TÜV Rheinland
 
 


Firmy Bosch i Daimler uzyskały zgodę odpowiednich władz w Badenii-Wirtembergii na zastosowanie zautomatyzowanego systemu parkowania na wielopoziomowym parkingu Muzeum Mercedes-Benz w Stuttgarcie. Zautomatyzowane usługi parkowania są dostępne za pośrednictwem aplikacji na smartfonie i nie wymagają udziału kierowcy. To sprawia, że jest to pierwsza na świecie w pełni zautomatyzowana funkcja parkowania odpowiadająca poziomowi SAE Level 4[1], oficjalnie zatwierdzona do codziennego użytku.

„Ta decyzja władz pokazuje, że innowacje takie jak automatyczne parkowanie samochodu są możliwe do realizacji w pierwszej kolejności w Niemczech. Jazda i parkowanie bez kierowcy są ważnymi elementami przyszłej mobilności. Zautomatyzowany system parkowania pokazuje, jak daleko już jesteśmy na tej ścieżce rozwoju” – mówi dr Markus Heyn, członek zarządu Robert Bosch GmbH.
 
„Zgoda władz Badenii-Wirtembergii stanowi precedens dla uzyskiwania w przyszłości zgody na usługi parkingowe w garażach na całym świecie. Jako pionier w dziedzinie zautomatyzowanej jazdy samochodu, torujemy naszym projektem drogę wprowadzenia usługi automated valet parking do masowego stosowania w przyszłości” – mówi dr Michael Hafner, szef technologii napędów i zautomatyzowanej jazdy w Daimler AG.
 
Bez ryzyka: dwóch partnerów ze wspólnym celem
Od samego początku najważniejszym priorytetem firm Bosch i Daimler było bezpieczeństwo usługi parkowania bez kierowcy. Jako, że nie ma jeszcze oficjalnego procesu zatwierdzania zautomatyzowanych funkcji jazdy, które nie wymagają zupełnie udziału kierowcy, projekt od samego początku był nadzorowany przez lokalne władze – główny urząd rejencji w Stuttgardzie i ministerstwo transportu Badenii-Wirtembergii wraz z ekspertami z niemieckiego urzędu certyfikacji TÜV Rheinland. Ich celem była ocena bezpieczeństwa działania rozwiązań technicznych, zastosowanych w samochodach i na parkingu.

Rezultatem jest kompleksowa koncepcja bezpieczeństwa z odpowiednimi kryteriami testowania i dopuszczania, które można stosować także poza tym projektem pilotażowym. W tej koncepcji twórcy określili, w jaki sposób pojazd bez kierowcy wykrywa na swojej drodze pieszych i inne samochody oraz zatrzymuje się w sposób pewny przed przeszkodą. Wprowadzili także bezpieczną komunikację między wszystkimi elementami systemu i niezawodną aktywację manewru parkowania.
 
Technika umożliwiająca parkowanie bez kierowcy
Jak wygląda proces parkowania? Wjedź na parking, wysiądź z auta i odeślij je na miejsce parkingowe, dotykając ekranu smartfonu – automatyczne parkowanie samochodu nie wymaga udziału kierowcy. W czasie gdy kierowca opuszcza parking, samochód przejeżdża do wyznaczonego miejsca i parkuje. Dokładnie w ten sam sposób samochód powraca do miejscu odbioru. Proces ten opiera się na wzajemnej zależności między inteligentną infrastrukturą parkingową dostarczaną przez Bosch i techniką samochodową pochodzącą od Mercedesa. Czujniki Bosch monitorują na parkingu korytarz jazdy oraz jego otoczenie i dostarczają informacji niezbędnych do kierowania pojazdem. Technika w samochodzie przekształca polecenia z infrastruktury na manewry jazdy. W ten sposób samochody mogą nawet wjeżdżać na rampy i zjeżdżać, aby przemieszczać się między piętrami parkingu. Jeśli czujniki infrastruktury wykryją przeszkodę, pojazd zatrzymuje się natychmiast.      
   
Kamienie milowe projektu
Firmy Bosch i Daimler rozpoczęły opracowywanie w pełni zautomatyzowanego parkowania bez udziału kierowcy w 2015 r. Latem 2017 r. ich pilotażowe rozwiązanie na parkingu Muzeum Mercedes-Benz w Stuttgarcie osiągnęło ważny etap: automatyczne parkowanie samochodu w rzeczywistych warunkach zostało zaprezentowane po raz pierwszy publiczności. Po tej premierze nastąpiła intensywna faza testów i uruchomień. Od 2018 r. goście odwiedzający muzeum mogą korzystać z usługi parkowania na żywo, w towarzystwie wyszkolonego personelu zabezpieczającego, i dzielić się swoim doświadczeniem. Jednym z aspektów projektu pilotażowego było testowanie koncepcji oświetlenia w pojazdach. Turkusowe oświetlenie wskazuje, że pojazd znajduje się w zautomatyzowanym trybie jazdy i informuje w ten sposób przechodniów i innych użytkowników drogi, że pojazd porusza się samodzielnie. Spostrzeżenia uzyskane z tych testów znalazły odzwierciedlenie w niedawno wydanej normie SAE 3134. Uzyskanie ostatecznej zgody od władz jest kolejnym ważnym kamieniem milowym dla firm Bosch i Daimler: wkrótce zainteresowane strony będą mogły zapoznać się na żywo z innowacyjną usługą parkowania w codziennej eksploatacji parkingu w Muzeum Mercedes-Benz, bez dodatkowego nadzoru ze strony kierowcy zabezpieczającego.
 
[1] SAE Level 4: jazda bez kierowcy na ogranicznym geograficznie obszarze określona w klasyfikacji autonomiczności pojazdów SAE J 3016
 
ODWIEDŹ STOISKO BOSCH NA TARGACH IAA 2019 we Frankfurcie: nowa koncepcja mobilności i uczynienie jej bezpieczną, zrównoważoną i fascynującą, na ile to możliwe – oto cel, jaki postawił sobie Bosch. Na poziomie technicznym firma chce osiągnąć te cele poprzez personalizację, automatyzację, łączność sieciową i elektryfikację. Podczas targów IAA 2019 Bosch zaprezentuje swoje najnowsze rozwiązania, które sprawią, że jazda będzie bezpieczniejsza i bardziej efektywna,  mobilność będzie dostępna na żądanie, a samochody zamienią się w asystentów osobistych.
 
KONFERENCJA PRASOWA BOSCH: wtorek, 10 września 2019 r., w godzinach od 12:55 do 13:10 (czasu lokalnego), spotkanie z dr. Volkmarem Dennerem, prezesem zarządu Robert Bosch GmbH i dr. Stefanem Hartungiem, przewodniczącym sektora biznesowego Mobility Solutions, na stoisku Bosch C02 w hali 8.

ŚLEDŹ PROFIL Bosch IAA 2019 na www.bosch-iaa.de i na Twitterze: #BoschIAA
 
Zdjęcia do bezpłatnego wykorzystania  z podpisem fot. Bosch

AA14-07.19

Osoba odpowiedzialna za kontakt z dziennikarzami

Łukasz Kałucki - Forum Prasowe Bosch

Łukasz Kałucki

(22) 715 48 05

Pliki do pobrania

© Robert Bosch Sp. z o.o.