Strona startowa - Bosch w Polsce

Forum prasowe Bosch

Informacje prasowe
Konferencje prasowe
Informacje o firmie

Wyszukiwarka informacji

Dział


Szukana fraza



Zakres dat



Serwis e-mail

Wyślemy Ci informacje prasowe Bosch e-mailem

zapisz się / zmień / usuń

Informacje o firmie

Bosch w Polsce Bosch na świecie

Inne spółki Boscha w Polsce

BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Bosch Rexroth

Kanał RSS

Kanał RSS z informacjami prasowymi

subskrybuj

Nowy akumulator rozruchowy Bosch Silver


Złoty Medalista Międzynarodowych Targów Poznańskich

Pobierz treść
6 lipca 1999
Informacja prasowa
Części Samochodowe i Diagnostyka
archiwalna
O tym, jak ważny jest sprawny i wytrzymały na różne obciążenia akumulator, przekonujemy się najczęściej zimą, gdy przy minusowych temperaturach nie możemy uruchomić naszego samochodu. Jednak akumulator musi być odporny nie tylko na niskie, ale również na wysokie temperatury powstające w komorze silnika. Wprowadzając na rynek nowy akumulator rozruchowy Bosch Silver, firma Bosch zaprezentowała baterię, która charakteryzuje dłuższa o 20% żywotność oraz większa wytrzymałość na wysokie temperatury w silniku i niskie temperatury otoczenia. Tę lepszą wydajność zapewnia srebro, po raz pierwszy w świecie zastosowane w akumulatorze rozruchowym.


Jednym z symptomów szybkiego rozwoju motoryzacji stały się wprowadzone w ostatnich latach liczne zmiany w konstrukcji samochodów. Zgodnie z wymogami rynku nowoczesny pojazd winien być wyposażony w cały szereg podzespołów i agregatów spełniających różnorodne zadania. Producenci samochodów kierując się tymi założeniami montują coraz to nowe urządzenia, zdając sobie jednocześnie sprawę z tego, że w komorze silnika jest coraz mniej miejsca. Silniki nowoczesnych samochodów są wręcz "upakowane", co stwarza duże trudności w odprowadzeniu powstającego w nich ciepła - temperatura pod maską dochodzi do 85o. Z drugiej strony w miesiącach zimowych, kiedy temperatury spadają do minus kilkunastu stopni, wielu kierowców ma kłopoty z uruchomieniem swoich pojazdów. Zwłaszcza po mroźnej nocy akumulator często odmawia posłuszeństwa przy próbie rozruchu samochodu. W tej sytuacji nowoczesny i bardzo wydajny akumulator zdolny do pracy w trudnych warunkach i przy długotrwałych obciążeniach może zapewnić prawidłowe funkcjonowanie pojazdu.
 
Firma Bosch wprowadza obecnie na polski rynek zupełnie nową generację absolutnie bezobsługowych akumulatorów pod nazwą Bosch Silver. Dotychczasowe technologie produkcji akumulatorów konwencjonalnych, hybrydowych, a także nowszego typu (Bosch SR), opierały się na użyciu ołowiu, antymonu i/lub wapnia, co ograniczało okres ich użytkowania. Bosch Silver to pierwszy w świecie akumulator rozruchowy, w którym użyto również srebra. Nowy akumulator Bosch Silver bazuje na zastosowaniu innowacyjnego stopu srebra, ołowiu i wapnia oraz usprawnieniu drogi przewodzenia prądu poprzez zmianę układu żyłek i promieni siatki. Dodatek srebra i zmodyfikowana nowatorska geometria siatki, umożliwiająca wydajny przepływ prądu, zwiększyły odporność akumulatora na cały szereg obciążeń. Bosch Silver jest dzięki temu bardziej odporny na długie i trwałe obciążenia, wysokie temperatury w silniku i niskie temperatury otoczenia. Połączenie dotychczasowych doświadczeń z całkowicie nowymi rozwiązaniami technologicznymi spowodowało, że w porównaniu z dotychczasowymi bateriami okres eksploatacji został wydłużony aż o 20%.
 
W trakcie badań akumulator Bosch Silver został poddany testom obciążeniowym w szczególnie trudnych warunkach pracy. Jako miejsce testu wybrano miasto Las Vegas w USA, znane z bardzo wysokich temperatur powietrza w dzień oraz niskich w nocy i to przez cały rok, a także szczególnego zagęszczenia ruchu ulicznego. Akumulatory Bosch Silver zostały zamontowane w wielu samochodach i poddane wielomiesięcznemu testowi eksploatacyjnemu. Mimo wysokich temperatur (obciążenie termiczne akumulatora w komorze silnika, długotrwała jazda na krótkich odcinkach i w korkach miejskich) akumulator Bosch Silver znakomicie przeszedł test pozwalając przejechać ponad 90.000 mil (ca. 150.000 km). Dla porównania - akumulatory hybrydowe i wapniowe starczały w takich samych warunkach pracy tylko na 45.000 mil (ca. 75.000 km).
 
Zastosowane w akumulatorze: stop ołów-wapń-srebro, nowa geo-metria siatek, grubsze płyty i większy zapas elektrolitu nad płytami akumulatora zwiększają także zdolność ponownego naładowania. Nowy akumulator nawet po głębokim rozładowaniu całkowicie się doładowuje. Dzięki temu nie szkodzi mu jazda na krótkich dystansach, a niewielkie samorozładowania nie sprawia żadnych problemów w rozruchu silnika.
 
Dostępny w handlu bezobsługowy akumulator Bosch Silver jest gotowy do zamontowania i nie wymaga żadnych czynności przygotowawczych do pracy. Tym samym wyeliminowana zostaje konieczność uzupełniania go elektrolitem. Zabezpieczona przed wyciekiem pokrywa i obudowa z tworzywa sztucznego odpornego na wstrząsy chronią wewnętrzne części przed uszkodzeniami. Specjalne uchwyty ułatwiają transport i montaż akumulatora. Zużyte akumulatory nie stanowią problemu dla środowiska, gdyż są poddawane pełnemu procesowi recyclingu.
 
Akumulator Bosch Silver dostępny jest w 30 typach, które pokrywają ponad 95% rynku. Wielkości i parametry poszczególnych typów akumulatora odpowiadają normom europejskim.
 
Akumulator Bosch Silver to efekt wieloletnich doświadczeń i intensywnych badań naukowych. Wiodący producenci samochodów, takich jak Audi, BMW, Citroen, Ford, Peugeot, Saab, Volvo i VW stosują już srebrną technologię w pierwszym wyposażeniu swoich samochodów.
 
Podczas tegorocznych Międzynarodowych Targów Motoryzacji w Poznaniu akumulator Bosch-Silver został nagrodzony złotym medalem Międzynarodowych Targów Poznańskich.

AA6-07.99

Osoba odpowiedzialna za kontakt z dziennikarzami

Łukasz Kałucki - Forum Prasowe Bosch

Łukasz Kałucki

(22) 715 48 05

Pliki do pobrania

© Robert Bosch Sp. z o.o.